1. امامی ریزی، کبری (1395). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی دانشجویان،۹ (۳)، 213-206.
2. ایمانی، مهدی و شیرالینیا، خدیجه (1394). نقش کارکرد و فرآیند خانواده در اعتیاد به اینترنت نوجوانان. دو فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 5، 2 (پیاپی، 18)، 164-143.
3. باعزت، فرشته؛ رضاپور، صغری و معتقدی فرد، مهشاد (1395). ارائه مدل پیشبینی خودکارآمد پنداری تحصیلی بر اساس ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با نقش میانجیگر ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان. فصلنامه سلامت روان کودک، ۳ (۴)، 13-3.
4. برشان، ادیبه؛ بنی اسد، اسماء و عباسی، رضا (1391). بررسی مقایسهای عملکرد خانواده در دو گروه نوجوانان دارای اعتیاد به اینترنت و نوجوانان عادی. نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی نوپدید، تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. [https://www.civilica.com/Paper-NOPADID01-NOPADID01_020].
5. جعفرنژاد، خدیجه؛ اسدی یونسی، محمدرضا و راستگو مقدم، میترا (1394). رابطه ابعاد الگوی ارتباطی خانواده با فراوانی و شدت تعارضات والدین ـ نوجوانان. فصلنامه خانواده پژوهی، 11(2)، 235 ـ 219.
6. حاجشمسایی، مهدی؛ کارشکی، حسین و امینیزدی، سیدامیر (1393). آزمون مدل نقش میانجیگرانهی خودتنظیمی در رابطهی بین جو روانی اجتماعی کلاس و ناسازگاری کلاسی دانشآموزان دورهی راهنمایی. روانشناسی مدرسه، 3 (11)، 37-21.
7. حسینچاری، مسعود (1386). مقایسه خودکارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی بـا همسـالان در بین گروهی از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی، مطالعات روانشناختی، 3 (4)، 103-87.
8. خانی، حامد؛ فاضلی، حسن؛ کریمی، یوسف؛ بندک، موسی و پرگاری، نسیبه (1392). ارزیابی جو روانی- اجتماعی کلاس درس در شناسایی ساختار درونی مدرسه و ارتباط آن با خلاقیت دانشآموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی،3 (2)، 38-19.
9. خواجه احمدی، معصومه؛ پولادی، شهناز و بحرینی، مسعود (1395). طراحی و روانسنجی پرسشنامه اعتیاد به شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل. نشریه روان پرستاری، 4 (4)، 50 – 42.
10. خواجه، لاله وحسینچاری، مسعود (1390). بررسی رابطه اضطراب اجتماعی و جو روانی- اجتماعی کلاس با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دوره راهنمایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 20(7)، 154-131.
11. دادگران، محمد و آزاد اندیش، مریم (1392). بررسی آثار اجتماعی و فرهنگی تلفن همراه بر دانش آموزان دختر مقطع متوسطه (شهرستان اراک). فصلنامه فرهنگ ارتباطات، 3(10)، 191-149.
12. رجبی، غلامرضا؛ چهاردولی، حجتاله و عطاری، یوسفعلی (1386). بررسی رابطهی عملکرد خانواده و جو روانی - اجتماعی کلاس با ناسازگاری دانش آموزان دبیرستانی شهرستان ملایر. علوم تربیتی (دانشگاه شهید چمران اهواز)، 79(14)، 128-113.
13. زارع المشیری، مریم و صابر، سوسن (1396). پیشبینی مهارتهای ارتباطی بر اساس جو روانی اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره متوسطه. مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت اجتماعی، 4 (2)، 137-127.
14. سپهری، صفورا و پاکدامن، شهلا (1389). الگوهای ارتباط خانواده و تعارضات فرزندان و والدین، مجله روشها و مدلهای روان شناختی، 1 (3)، 91-75.
15. سلیمانی، مجید؛ سعدی پور، اسماعیل و اسدزاده، حسن (1395). رابطه بین استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی تلفن همراه با اهمالکاری تحصیلی، احساس تنهایی و سلامت روان دانشآموزان. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی فصلنامه، 6 (4، پیاپی 24)، 144-127.
16. طاهری، رؤیا؛ زندی قشقایی، کرامت اله و هنرپروران، نازنین (1391). مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبکهای مقابلهای در دانشجویان دختر و پسر مؤسسه آموزش عالی ارم شیراز. ارمغان دانش، ۱۷ (۴)، 369-359.
17. عبدی، هدی و درخشانی، سوزان (1395). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده، اعتیاد به اینترنت و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهر اهواز. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 7 (2، پیاپی 26)، 57-39.
18. فرهمند، مهناز؛ خرم پور، یاسمن؛ پارساییان، زهره و ماندگاری، زهره (1393). تأثیر مؤلفههای نوگرایی در حمایت خویشاوندی خانوادههای شهر یزد، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 7 (3)، 177-149.
19. کورش نیا، مریم و لطیفیان، مرتضی (1386). بررسی روایی و پایایی ابزار تجدیدنظر شده الگوهای ارتباطات خانواده، فصلنامه خانواده پژوهشی، 3 (12)، 875 -855.
20. محمدی، اصغر و اصالت، مهدی (1396). تأثیر شبکههای اجتماعی بر ارتباط بین فردی دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه اول شهر جهرم سال 95-96. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3 (1)، 119-110.
21. منصوریان، مرتضی؛ صلحی، مهناز؛ ادب، زهره و لطیفی، مرضیه (1393). رابطه وابستگی به تلفن همراه با احساس تنهایی و حمایت اجتماعی در دانشجویان. مجله علوم پزشکی رازی، ۲۱ (۱۲۰)، 8-1.
22. میرشرف الدین، علیرضا و حسینی، سیده مریم (1396). رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2 (15)، 42-31.
23. میکائیلی، نیلوفر و حبیبی، یاسر (1395). طراحی و آزمون الگوی علی رابطهی بین اعتیاد به اینترنت با خودتنظیمی هیجانی، حساسیت به طرد و خود افشایی برخط با میانجیگری اضطراب اجتماعی در دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 6 (20)، 418-395.
24. نجارپوریان، سمانه (1394). نقش الگوهای ارتباط خانواده در پیشبینی اعتیاد به اینترنت نوجوانان، کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی.
[https://www.civilica.com/PdfExport-ICMHCONF01_232]
25. هدایتی، عزیز؛ زینی وند، یوسف؛ رسولزاده و اقدم، صمد (1395). آسیبشناسی شبکههای اجتماعی مجازی موبایل محور در زمینه تربیت دینی (موردمطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تبریز). مطالعات جامعهشناسی، 8 (31)، 45-23.
26. هزارجریبی، جعفر و صفریشالی، رضا (1391). بررسی پدیده اعتیاد مجازی در بین نوجوانان و جوانان استان قم. مجله علوم اجتماعی (دانشگاه علامه طباطبائی)،0 (57)، 36-1.
27. یاوری، مریم؛ گروسی، بهشید؛ صافیزاده، حسین و عباسزاده، عباس (1394). بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 3 (12)، 511-504.