اخوی ثمرین، زهرا، ابراهیمی، سودابه، شاکری، رسول، شکوهیراد، مریم (1401). مدلیابی معادلات ساختاری سازگاری تحصیلی بر مبنای خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری خستگی هیجانی در دانشآموزان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 19(45)، 13-1.
انجم شعاع، محمدرئوف، حسینچاری، مسعود، لطیفیان، مرتضی و خرمایی، فرهاد (1396). رابطه هوش عمومی و استدلال اخلاقی: نقش واسطهای ابعاد هویت اخلاقی، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 14(27)، 86-63.
اینالو، مهدی، قمری، محمد (1400). پیشبینی سازگاری تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابلهای و اخلاق تحصیلی دانشآموزان، آموزش و ارزشیابی، 14(55)، 34-13.
بشرپور، سجاد، عینی، ساناز (1400). نقش میانجی تابآوری تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری، کودکان استثنایی، 21(1)، 64-53.
ترکاشوند، معصومه، کرامتی، هادی (1400). پیشبینی انواع قلدری بر اساس زیر مقیاسهای گسست اخلاقی و هویت اخلاقی در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران، 12(2)، 110-93.
تمنائیفر، محمدرضا؛ رضایی، حسین؛ حدادی، ستاره (1398). پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس سازگاری و صفات شخصیت در دانشجویان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(4)، 487-374.
جاودان، موسی، رییس سعدی، رییس حسن (1399). تأثیر نیازهای روانشناختی بر جهتگیری آینده تحصیلی و هویت تحصیلی دانشآموزان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(38)، 46-25.
جعفری، زهرا، عبدی زرین، سهراب (1400). رابطه اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(43)، 84-63.
زارع، معصومه، خرمائی، فرهاد، آربزی، محسن (1400). رابطه ساختاری منشهای مثبت اخلاقی و سازگاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شیراز، آموزش و ارزشیابی، 14(55)، 55-35.
زارعی، لیلا، شیروانی شیری، علی (1400) در بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول، 17(60)، 194-169.
سبزیان، سعیده، گراوند، هوشنگ (1401). ارائه مدل علّی تأثیر ادراکات کیفیت کلاسی و عدالت آموزشی بر تقلّب تحصیلی با توجه به نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 19(46)، 84-63.
شیخ الاسلامی، علی، برزگر بفروبی، کاظم و خداویردی، ترانه. (1392). نقش خودکارآمدی تحصیلی، خودنظم دهی فراشناختی و تفکر انتقادی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 7(23)، 122-111.
شیخ الاسلامی، علی، سلیمانی، اسماعیل و محرمزاده، هنگامه. (1397). اثربخشی آموزش حل مسئلهی اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانشآموزان زورگو. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(47)، 73-49.
شیخ الاسلامی، علی و سیداسماعیلی قمی، نسترن. (1400). اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پس دچار استرس تحصیلی. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 9(17)، 161-149.
فاتحی، امیرعباس، یوسفی، فریده، ملکیزاده، علیاصغر (1399). نقش واسطهای هویت اخلاقی در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و شادکامی، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 16(64)، 364-351.
فتاحی، امید، جدیدی، هوشنگ، احمدیان، حمزه، مرادی، امید (1400). اثربخشی بسته آموزشی تابآوری تحصیلی، دلبستگی به مدرسه، خودپنداره تحصیلی و درگیری تحصیلی بر سازگاری تحصیلی، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 18(43)، 84-63.
فرید، ابوالفضل، اشرف زاده، توحید (1400). تبیین علّی سرزندگی تحصیلی بر اساس تعامل معلّم- دانشآموز، خودکارآمدی و امید تحصیلی، اندیشههای نوین تربیتی، 17(2)، 227-203.
کرانی، زهرا (1400). تحلیل رابطه احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 14(1)، 34-23.
محمودی، اعظم (1400). نقش استادان در افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشجو معلمان رشته عربی، پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب، 3(4)، 24-9.
مظلومیان، سعید، خزایی، سمیه (1400) و مدل علی جوّ روانی- اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 18(42)، 212-178.
References
Alghamdia, A., Karpinski, A. C., Lepp, A. & Barkley, J. (2020). Online and face-toface classroom multitasking and academic performance: Moderated mediation with self-efficacy for self-regulated learning and gender. Computers in Human Behavior, 102, 214-222.
Aquino, K., & Reed, I. I. (2002). The self-importance of moral identity. Journal of Personality and Social Psychology, 83(6), 1423-1440.
Aslan, M. and Kosir, S. (2021). Survey data showing the influences of school attachment among secondary school students in Albania. Data in Brief, Volume 35, April 2021, 106949. doi.org/10.1016/j.dib.2021.106949.
Chorba, K. Was, C., & Isaacson, R. M (2012) “Individual differences in academic identity, self-handicapping, and anxiety in undergraduate college students, IndividualDifferences Research, 10(2), 60-68.
Friesen, H. H. (2019). The role of mentoring on hispanic graduate students’ sense of belonging and academic self-efficacy. Journal of Hispanic Higher Education, 1- 13.
Grøtan, K., Sund, E. R., Bjerkeset, O. (2019). Mental Health, Academic Self-Efficacy and Study Progress Among College Students. Frontiers in Psychology, 10, 1-11
Hogg, M. A. (2016). Social identity theory. In S. McKeown, R. Haji, & N. Ferguson (Eds.), Peace psychology book series. Understanding peace and conflict through social identity theory: Contemporary global perspectives (p. 3- 17). Springer International Publishing.
Liran, B.H., Millar, P. (2019). The role of psychological capital in academic adjustment among university student. Journal of Happiness studies, 8, 1-15.
Pekrun, R. (2018). Control-value theory: A social-cognitive approach to achievement emotions. In G. A. D. Liem, & D. M. McInerney (Eds). Big theories revisited 2: A volume of research on sociocultural inflences on motivation and learning (pp. 162–190). Charlotte, NC, USA: Information Age Publishing.
Shen, C. X. (2018). Does school-related internet information seeking improve academic self-efficacy? The moderating role of internet information seeking styles. Computers in Human Behavior, 86, 91-98.
Skaalvik, C. (2020). School principal self-efficacy for instructional leadership: relations with engagement, emotional exhaustion and motivation to quit. Social Psychology of Education, 23(2), 479-498.
Soenens, B., Berzonsky, M.D., Vansteenkiste, M., Beyers, W. & Goossens, L. (2015). Identity styles and causality orientations: In search of the motivational underpinnings of the identity exploration process. European Journal of Personality, 19(1), 427- 442.
Van Rooij, E. C., Jansen, E. P., & van de Grift, W. J. (2018). Correction to: First-year university students’ academic success: the importance of academic adjustment. European Journal of Psychology of Education, 1-10.
Was, C.A., & Isaacson, R.M. (2009). The development of a measure of academic identity status. Journal of Research in Education, 18, 94-105.
Wu, J., & Liu, S. (2019). A comparative study of educational placement and school adjustment of children with cochlear implants between China and Czech Republic. Children and Youth Services Review, 103, 107-115.