اکبری، ابراهیم؛ خانجانی، زینب؛ پورشریفی، حمید؛ علیلو، مجید محمود و عظیمی، زینب (1391). مقایسه اثربخشی درمان تحلیل رفتار متقابل با درمان شناختی رفتاری در بهبود علائم مرضی شکست عاطفی دانشجویان. مجله روانشناسی بالینی، 4(3)، 101-87.
اماناللهی، عباس؛ تردست، کوثر و اصلانی، خالد (1395). پیشبینی نشانگان ضربه عشق بر اساس سبکهای دلبستگی و تمایزیافتگی در دانشجویان دختر دارای تجربه شکست عاطفی. مجله روانشناسی 79، 20(3)، 327-310.
اماناللهی، عباس؛ زارع، مهرانگیز و رجبی، غلامرضا (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در افزایش پذیرش و رشد پس از آسیب در دانشجویان دختر دارای تجربه شکست عاطفی. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، 16(64)، 26-1.
امیری، فاطمه (1394) بررسی اثربخشی بخششدرمانی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، سلامت روان و بخشش در دانشجویان دچار ضربه عشق. پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی بالینی، دانشگاه فردوسی مشهد.
آقاجانی، محمدجواد؛ اکبری، بهمن؛ خلعتبری، جواد و صادقی، عباس (1397). اثربخشی معنیدرمانی به شیوه گروهی بر نشانگان ضربه عشق و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دارای تجربه شکست عاطفی. مجله ارمغان دانش، 23(4)، 444-428.
باومن، زیگمونت (2003). عشق سیال: در باب ناپایداریهای پیوندهای انسانی. ترجمه عرفان ثابتی (1396). تهران: جیحون.
بدری، رحیم؛ نعمتی، شهروز؛ واحدی، شهرام و طاهری، اعظم. (1398). اثربخشی مداخلات روانشناسی مثبتگرای مبتنی بر مدرسه بر سطوح اجتماعی و رفتاری و بهزیستی تحصیلی. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 12(1)، 109-102.
پروچاسکا، جیمز، اُ. و نورکراس، جان. سی. (2010). نظامهای رواندرمانی نظریههای رواندرمانی (تحلیل فرانظری). ترجمه هامایاک آوادیس یانس (1396). تهران: رشد.
تکلوی، سمیه و غفاری، عذرا (1396). مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و پردازش مجدد بر افسردگی دانشجویان دختر دارای شکست عاطفی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 12(46)، 39-23.
توسلی، زهرا (1392). اثربخشی رویکرد واقعیتدرمانی به شیوه گروهی بر بهبود نشانگان ضربه عشق. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
جهانبخشی، زهرا و کلانترکوشه، محمد. (1391). رابطه ابعاد طرحوارههای ناسازگار اولیه و تمایزیافتگی با رغبت به ازدواج در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 2(2)، 254-234.
حاجیحسنی، صدیقه؛ صالحی، مهدیه و امامیپور، سوزان. (1398) الگوی ساختاری بهزیستی ذهنی دانشآموزان بر اساس جو آموزشی، اجتماعی، عاطفی، فیزیکی و امنیتی مدرسه با میانجیگری تابآوری تحصیلی. فصلنامه رفاه اجتماعی، 19(73)، 257-221.
خانجانی، مهدی (1396). اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر بر رضایت از زندگی، خوشبینی و عواطف مثبت در دانشجویان. فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(27)، 159-137.
دهقانی، محمد (1390). اثربخشی رواندرمانی کوتاهمدت تعدیلکننده اضطراب بر نشانگان ضربه عشق. رساله دکترای روانشناسی، انستیتو روانپزشکی تهران.
دی آنجلس، باربارا (2005). آیا تو آن گمشدهام هستی؟ ترجمه هادی ابراهیمی (1396). تهران: نسل نواندیش.
راث، تام. (1975). 5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید (استعدادیاب کلیفتون): مجموعه 34 نقطه قوت فردی، اجتماعی و سازمانی با تقسیم بندی کاربردی و جامع گالوپ. ترجمه امیر کامکار و مهتاب بیات ریزی (1397). تهران: پارسیا.
رجبی، سوزان؛ جوکار، مهناز و علیمردانی، خدیجه. (1397). اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی متمرکز بر آسیب در کاهش نشانگان ضربه عشق در دانشجویان. دوفصلنامه مشاوره کاربردی، 8(1)، 96-79.
سلطانی نژاد، مهرانه؛ آسیابی، مینا؛ ادهمی، بیانه و توانایی یوسفیان، سمیرا (1393). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه تاب آوری تحصیلی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 15(5)، 34-18.
شریعتزاده، منیره السادات؛ تبریزی، مصطفی و احقر، قدسی. (1392). اثربخشی نظریه انتخاب به شیوه گروهی بر افزایش تمایزیافتگی و صمیمت دانشجویان متأهل. فصلنامه دانش و تندرستی، 8(3)، 93-89.
صاحبی، علی (1395). تئوری انتخاب در مدرسه. (چاپ دوم). تهران: سایه سخن.
طهرانچی، عطا؛ نشاطدوست، حمیدطاهر؛ امیری، شعله و پاور، میک (1400). تدوین مدل رواندرمانی یکپارچهنگر و مقایسه اثربخشی آن با رواندرمانی شناختی رفتاری و رواندرمانی مثبتنگر در کاهش علائم افسردگی بزرگسالان. فصلنامه رویش روانشناسی، 10(1)، 86-75.
قاضینژاد، نیکو؛ آسایش، محمدحسین و باهنر، فرشته (1399). واکنشهای شناختی دختران با نشانگان شکست عشقی: یک مطالعه پدیدارشناسی. فصلنامه رویش روانشناسی، 1(46)، 106-97.
قدرتی، سولماز و تکلوی، سمیه. (1398). نقش شکست عاطفی و سبکهای دلبستگی در پیشبینی افکار خودکشی دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 19(2)، 215-205.
قدمپور، عزتاله؛ حیدریانی، لیلا، برزگر بفرویی، مهدی و دهقان، منصور (1397). بررسی نقش امید تحصیلی و حمایت عاطفی ادراکشده در پیشبینی بهزیستی تحصیلی. پژوهش در آموزش پزشکی، 10 (3)، 57-47.
کریمی، سارا (1399). اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر دوسوگرایی نگرش به جنس مخالف در دانشجویان دختر با نشانگان ضربه عشق. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 16(1)، 157-141.
کشاورز، زهرا؛ بخشانی، نورمحمد و آقائی، حسن (1400). اثربخشی درمان شفقت محور بر عاطفه منفی و سرزنش خود دانشجویان دختر دارای شکست عاطفی. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 19، 2، 1011-1000.
گلاسر، ویلیام (2012). چارت تئوری انتخاب. ترجمه علی صاحبی. (1392). تهران: جاوید نو.
گلاسر، ویلیام. (2013). عشق چیست؟ عاشقی از منظر تئوری انتخاب. ترجمه علی صاحبی و حشمت اباسهل (1397). تهران: سایه سخن.
گلستانه، سید موسی و بهزادی، علی (1398). اثربخشی آموزش مداخله روانشناسی مثبت بر افزایش بهزیستی، سرزندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 13(2)، 208-187.
مرادیزاده، سیروس؛ ویسکرمی، حسنعلی؛ میردریکوند، فضل الله؛ قدمپور، عزتالله و غضنفری، فیروزه (1398). مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرس تحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش. فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی، 9(34)، 110-79.
مقدمفر، نصیره و ذکایی آشتیانی، مهدیه (1396). همسنجی تمایزیافتگی خود، روانبنههای ناسازگار نخستین و حمایت اجتماعی ادراکشده زنان دارای همسر و زنان مطلقه. فصلنامه آسیبشناسی مشاوره و غنیسازی خانواده، 3(1)، 114-93.
منطقی، مرتضی (1397). روانشناسی عشق شورانگیز. تهران: انتشارات دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
موچان، راضیه (1394). اثربخشی طرحواره درمانی بر بهبود علائم شکست عاطفی. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
مهنا، سعید و طالع پسند، سیاوش (1395) رابطه بین حمایت های محیطی و خودآگاهی هیجانی با درگیری تحصیلی با نقش میانجی بهزیستی تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16 (4)، 42-31.
نیروزاده، شهربانو؛ یوسفی، فریده؛ فولادچنگ، محبوبه و حسین چاری، مسعود (1396). اثربخشی آموزش مبتنی بر رویکردهای نظریه انتخاب و رفتاردرمانی عقلانی هیجانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و دشواری تنظیم هیجان. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 18(2)، 50-37.
یدالهی، فاطمه؛ ابراهیمی، محمداسماعیل؛ زمانی، نرگس و صاحبی، علی (1398). تعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر مسئولیتپذیری و امیدواری دانشجویان دختر. فصلنامه شناخت اجتماعی، 8(1)، 174-165.
Amonoo, H., Kurukulasuriya, C., Chilson, K., Onstad, L., Huffman, J. C. & Lee, S. J. (2020). Improving Quality of Life in Hematopoietic Stem Cell Transplantation Survivors through a Positive Psychology Intervention. Biology of Blood and Marrow Transplantation, 26, 1144-1153.
Austin, D. E. & Jackson, M. (2019). Benevolent and hostile sexism differentially predicted by facets of right-wing authoritarianism and social dominance orientation. Journal of personality and individual differences, 139(5), 34-38.
Bengtsson-Tops, A., & Hansson, L. (2001). The validity of Antonovsky's Sense of Coherence measure in a sample of schizophrenic patients living in the community. Journal of Advents Nursing, 33(4), 432-438.
Bowen, M. (1978). Family therapy in clinical practice. NY. London: Jason Anderson.
Büyüksahin, A. (2016). An examination of couples’ A Study of Couples Love Attitudes within Lee's Multidimensional Love Styles Framework. Journal of Educational Research and Reviews, 19(54): 59-72.
Deb, S., & Bhattacharjee, A. (2009). Self-esteem of depressive patients. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 35(2), 239-244.
DeGarmo, D. S., Martinez, C. R. (2016). A culturally informed model of academic well-being for Latino youth: The importance of discriminatory experiences and social support. Family Relations, 55(3): 267–278.
Eagleson, C. (2016). The power of positive thinking: Pathological worry is reduced bythought replacement in Generalized Anxiety Disorder. Behaviour Research Therapy, 78, 13-18.
Fisher, H. (2006). The biology and evolution of romantic love. 10th Annual Lecture, March 27.
Fredrickson, B. L. (2016). Love: Positivity resonance as a fresh, evidence-based perspective on an age-old topic. In L. F. Barrett, L. M., & J. M. Haviland-Jones (Eds.). Handbook of emotions (pp. 847–858). Guilford Publications.
Fumagalli, R. (2020). How thin rational choice theory explains choices. Studies in History and Philosophy of Science, 12, 18-35.
Gilbert, S. P. & Sifers, S. K. (2011). Bouncing back from a breakup: Attachment, time perspective, mental health, and romantic loss. Journal of College Student Psychology therapy, 25, 295-310.
Glasser, W. (2003). Warning:Psychiatry can be hazardous to your mental health. HarperCollins Publishers.
Glasser, W. (2007). Glesser quality school: a combination of choice theory and the competence.
Glasser, W. (2010). My Vision for the International Journal of Choice Theory and Reality therapy. International Journal of Choice Theory and Reality, 29(2), 12-20.
Glasser, W. (2012). Promoting client strength through positive addiction. Canadian Journal of Counselling and Psychotherapy/Revue canadienne de counseling et de psychothérapie, 11(4).
Goodfriend, W. & Agnew, C. R. (2008). Sunken costs and desired plans. Personality and social psychology Bulletin, 37, 1639-1652.
Gorges, F. (2018). GET.HAPPY-Acceptance of an internet-based self-management positive psychology intervention for adult primary care patients with mild and moderate depression or dysthymia: A pilot study. Internet Interventions, 12, 26–35.
Howell, J. A., Roberts, L. D. & Mancini, V. (2018). Learning analytics messages: Impact of grade, sender, comparative information and message style on student affect and academic resilience. Computers in Human Behavior, 89, 8-15.
Jayasuriya D, Jayasuriya R, Tay AK, Silove D. (2016). Associati Ons of mental distress with Residecy in conflict zones, ethnic minority status, andpotentia modifiable social factors following conflict in SriLanka: naton wide crosssectional study. The Lance Psychiatry, 24-32.
Khalaf, M. A. (2014). Validity and reliability of the academic resilience scale in Egyptian context. US-China Education Review, 4 (3), 202-210.
Kuula, L., Partonen, T. & Pesonen, A. (2021). Emotions relating to romantic lovedfurther disruptors of adolescent sleep. Journal of the National Sleep Foundation, 1-7.
Lee, J. S., Kim, J., Hwang, J. & Cui, Y. (2021). Does love become hate or forgiveness after a double deviation? The case of hotel loyalty program members. New Ideas in Psychology, 84.
Malherbe, N. (2021). Considering love: Implications for critical political psychology. New Ideas in Psychology, 61.
Meteyard, J. D., Andersen, K.L., & Marx, E. (2011). Exploring the Relationship between Differentiation of self and Religious Questing in students from Two Faith based Colleges. Pastoral Psychol. DOI: 1301337/s11383-311-3431-4.
Murdock, N. L. & Gore, P. A. (2004). Stress, coping, and differentiation of self: A test of bowen theory. Contemporary Family Therapy, 26 (3), 319-335.
Murray, D.R., Haselton, M. G., Fales, M., & Cole, S. W. (2018). Falling in Love is Associated with Immune System Gene Regulation, Psychoneuroendocrinology, 100, 120-126.
Oravecz, Z., Dirsmith, J., Heshmati, S., & Vandekerckhove, J. (2020). Psychological well-being and personality traits are associated with experiencing love in everyday life. Personality and Individual Differences, 153, 1-9.
Paker, M. (2017). Heart Failure with a Mid-Range Ejection Fraction A Disorder That a Psychiatrist Would Love. 5(11).
Parkes, C. M. (2006). Love and Loss: The roots of grief and its complications. Routledge. Taylor & Francis Group. London and New Yourk.
Peterson, C. (2006). A primer in Positive Psychology. Oxford University.
Pietarinen, J., Soini, T., & Pyhalto, K. (2014). Students’ emotional and cognitive engagement as the determinants of well-being and achievement in school. International Journal of Educational Research, 67: 40-51.
Primeau, J. E., Servaty-Seib, H. L. & Enersen, D. (2013). Type of writing task and college students’ meaning making following a romantic breakup. Journal of College Counseling, 16: 32- 48.
Rashid, T., & Seligman, M. E. P. (2013). Positive psychotherapy in current psychotherapies (10th ed). By R. J. Corsini & D. Wedding, Belmont, CA: Cengaghttps://psycnet.apa.org/record/2015-20591-001.
Rokack, A. (2019). Development, Causes, and Effects of Social and Emotional Isolation: chapter 9: On love and loneliness. The Psychological Journey to and from Loneliness, 207-236.
Rosse, R. B. (2007). The love trauma syndrome: free yourself from the pain of a broken heart. Da Capo Lifelong Books.
Ruini, C. et al. (2010). School intervention for promoting psychological well-being in adolescence. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 40(4), 522-532.
Sailor, J. L. (2013). A phenomenological study of falling out of romantic love. The qualitative report, 18: 37, 1-22.
Salder, P. & Hoffman, S. (2016). The Effect of Glaser's Reality on Academic Stress and Academic Negligence in High School Students. Journal of Psychiatry Research, 19(72), 548-563.
Schepens, A. (2016). Factors which influence the well-being of pupils in Flemish secondary schools. Educational Studies. 30(29), 127-43.
Seligman MEP, Rashid T, Parks AC. (2006). Positive psychotherapy. Am Psychol, 61(8), 774-88.
Simon, R. W., & Barrett, A. E. (2010). Nonmarital romantic relationships and mental health in early adulthood: Does the association differ for women and men? Journal of Health and Social Behavior, 51, 168–182.
Sirin, A., Dashdamirov, E. & Ummet, D. (2015). Review of the relationship between the college students’ attitudes towards love and depression levels. Educational Research and Reviews, 10(14): 2021-2030.
Skowron, E. & Dend, A. K. (2004). Differentiation of self & attachment in adulthood: Relational correlates of effortful control. Contemporary Family Therapy. 26, 339.
Skowron, E. A. & Schmitt, T. A. (2003). Assessing interpersonal fusion: Reliability and validity of a new DSI fusion with others subscale. Journal of Marital and Family Therapy, 29, 209-222.
Skowron, E. A. (2000). The role of differentiation of self in marital adjustment. Journal of counseling psychology, 47, 229-237.
Skowron, E. A., Stanley, K., & Shapiro, M. (2009). A longitudinal perspective on differentiation of self, interpersonal, and psychological well-being in youngadulthood. Contemporary Family Therapy, 22, 234-244.
Sloan, D. (2016). Item selection and validation of a brief, 20-item version of the Differentiation of Self Inventory—Revised. Personality and Individual Differences, 97, 146–150.
Stanculescu, E. (2013). University Students’ Fear of Success from the Perspective of Positive Psychology. Social and Behavioral Sciences, 78, 728 – 732.
Terrill, A. (2018). Pilot testing a positive psychology intervention to promote well-being in couples coping with stroke. Posters (First Part) / Annals of Physical and Rehabilitation Medicine, 61, 103-130.
Tuominen-Soini, H., Salmela-Aro, K. & Niemivirta, M. (2012). Achievement goal orientations and academic wellbeing across the transition to upper secondary education. Learning and Individual Differences, 22(3), 290–305.
Wang M, & Eccles J. (2011). Adolescent behavioral, emotional, and cognitive engagement trajectories in school and their differential relations to educational success. Journal of Research on Adolescence; 22 (1): 31-9.
Wubbolding, R. E. (2013). Reality therapy for the 21st century.
Zhu X. (2019). Relationship between Self-differentiation and Self-disclosure of College Students: The Mediating Role of Peer Attachment. In 3rd International Conference on Economics and Management, Education, Humanities and Social Sciences (EMEHSS 2019).