احمدزاده، سارا؛ صالحی، کیوان. (1395)، تحلیل جایگاه پرورش مهارتهای زندگی در برنامه درسی پیشدبستانی ایران، پژوهشی مبتنی بر رویکردهای چندگانه، کنفرانس بین المللی هزاره سوم و علوم انسانی.
ارجمندی، پریسا؛ رضازاده بهادران، حمیدرضا؛ عصاره، علیرضا؛ خورشیدی، عباس. (1402). ارائه الگوی برنامه درسی پژوهش محور دوره پیشدبستانی. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 3(3)، 335-322 .
اشرفی سلطان احمدی سلطان احمدی، زینب؛ کیهان، جواد؛ ملکی آوارسین، صادق؛ یاری، جهانگیر. (1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیشدبستانی مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی. ۶ (۱):۳۰-۷ .
بابادی، امین و مشکانی، محمد . (1390). مقیاس مهارتهای زندگی:تدوین وهنجاریابی،ابزاری معتبربرای سنجش مهارتهای زندگی دانش اموزان ابتدایی. مطالعات روانشناسی تربیتی, 8(14), 1-22
خضری، فریدون، قادری، مصطفی، و عبدالهی، فردین. (1399). طراحی الگوی مطلوب مهارتهای زندگی دوره متوسطه مراکز استعدادهای درخشان. مدیریت مدرسه، 8(1)، 370-395.
سرخوش، شهرزاد؛ صادقی، علیرضا؛ فقیه آرام، بتول؛ شعبانی، حسن و ذبیحی، رزیتا . (1400). شناسایی مؤلفهها و عناصر برنامه درسی مبتنی بر پرورش مهارت حل مسئله بهمنظور ارائه الگوی بهینه برای دوره پیشدبستانی. تدریس پژوهی، 9(1)، 43-72.
شفیعی، صابر؛ عسکری، بهروز؛ علیمحمدی، رضا. (1398). مهارتهای زندگی، تحولات جدید، در روانشناسی، علوم تربیتی و تعلیم و تربیت (22) 1، 87-56.
عبدالوهابی، مرضیه؛ رومیانی، یونس؛ ظریف، سکینه . (1401). بررسی مهارتهای اساسی دانشجویان در عصر جهانی شدن. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 19(4)، 51-74.
غلامی، عابد؛ زینلی پور، حسین؛ شیخی فینی، علی امیر؛ سماوی، سید عبدالوهاب . (1401).سنجش و ارزیابی مؤلفههای برنامه درسی تربیت هنری دوره پیشدبستانی با استفاده از مدل تحلیل اهمیت - عملکرد. رهبری و مدیریت آموزشی، 16(1)، 89-110.
قربانخانی، سمیه؛ رحیمی نیک، اعظم؛ علیقلی، منصوره. (1400). ارائه مدل جذب گردشگر پزشکی در بیمارستانهای علوم پزشکی شهر تهران. فصلنامه مدیریت پرستاری. ۱۰ (۱):۳۵-۴۹.
قلعه شاهی، صنیع الله.(1389). فلسفه آداب و مهارتهای زندگی، فصلنامه رشد آموزش علوم اجتماعی، 14(1)، 23-39.
کلینکه، کریس ال. (1403). مهارتهای زندگی (ترجمه شهرام محمدخانی). تهران: نشر سپند هنر.
کنعانی هرندی، ستاره؛ نوریان، محمد؛ نوروزی، داریوش و عبایی کوپایی، محمود . (1397). الگوی برنامه درسی آموزش فلسفه برای کودکان بر اساس نتایج تحقیقات مرتبط. تفکر و کودک، 9(2)، 121-151.
ماهری، ساناز؛ عراقیه، علیرضا، قائدی، یحیی؛ مهدیزاده، امیرحسین؛ سوسهابی، پری. (1401). طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان (۳ تا ۵ سال) دوفصلنامه نظریه و عمل).در برنامه درسی ۱۰ (۲۰)،۳۱۸-۲۸۹.
میرعرب رضی، حلیمه، فکوری حاجی یار، حسین؛ شریعت نیا، کاظم؛ بیانی، علیاصغر. (1401). تبیین اهداف الگوی برنامه درسی مسئله محور در دوره پیشدبستانی. مدیریت دانشگاهی، (4)1، 100-80.
میرعرب رضی، حلیمه؛ فکوری حاجی یار، حسین؛ شریعت نیا، کاظم؛ بیانی، علیاصغر. (1400). طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیشدبستانی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، (62) 17، 7-30
میکائیلو، غلامحسین، و سلطان القرایی، خلیل. (1394). اهداف و روشهای تعلیموتربیت از دیدگاه اسلام. بصیرت و تربیت اسلامی، 12(35)، 97-121.
میلر، جان. (1396).آموزشوپرورش روح به سوی یک برنامه درسی معنوی، ترجمه: قورچیان، نادرقلی، تهران: نشر فراشناختی اندیشه.
نادی، محمدعلی نادی، افتخاری، زهرا. (1397)، مدل برنامه درسی کارآفرینی دوره پیشدبستانی، اولین همایش ملی مدارس کارآفرینی (رویکردها، نظریه ها، ابعاد و کسب و کار کاربردی از کشورهای موفق)، اصفهان، ایران.
نعیمی، فاطمه، حنیفی، فریبا. (1401).تأثیر میزان بازی در آموزش بر مهارتهای اجتماعی و خودکارآمدی کودکان پیشدبستانی منطقه چهار تهران. مجله تعالی در مشاوره و روان درمانی،44(11)،66-75.
نوظهوری پهرآباد، رامین، فتحی آذر، اسکندر، ادیب، یوسف، بافنده قراملکی، حسن، و رسولی، سمیه. (1400). بررسی عناصر الگوی برنامه درسی مبتنی بر مغز در دوره پیشدبستانی و اعتباربخشی آن (پژوهش کیفی). سلامت روان کودک (روان کودک)، 8(2)، 30-45.
نیک منش, زهرا , کاظمی, یحیی و زارع نژاد, زهره . (1396). تأثیرآموزش مهارتهای زندگی بر ادراک شایستگی وکنترل خشم دانشآموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی, 14(27), 221-243
Askarova, D. I., & Jabborova, M. K. (2022). The Introduction Of Gender Issues In Preschool Education On The Example Of Folk Pedagogy. Oriental Journal of Social Sciences, 2(05), 81-87.
Hálfdanardóttir, B. F., Ingvarsson, E. T., & Sveinbjörnsdóttir, B. (2022). Important skills for elementary school children: Implementing the preschool life skills program in Iceland. Behavioral Interventions, 37(2), 345-362.
Joo, Y. S., Magnuson, K., Duncan, G. J., Schindler, H. S., Yoshikawa, H., & Ziol-Guest, K. M. (2020). What works in early childhood education programs? A meta–analysis of preschool enhancement programs. Early Education and Development, 31(1), 1-26.
Kaul, V. (2014). Education program in pre-primary period, translation: Farkhondeh Mofidi; Samt Publications, 15th edition.
Kaya, İ., & Deniz, M. (2020). The effects of life skills education program on problem behaviors and social skills of 4-year-old preschoolers. Ilkogretim Online, 19(2).
Li, Y. (2022). Construction and reform of preschool children’s professional curriculum based on big data. In 2021 International Conference on Big Data Analytics for Cyber-Physical System in Smart City: Volume 2 (pp. 787-795). Springer Singapore.
Loretha, A. F., Arbarini, M., & Desmawati, L. (2023). The Efforts of Lifelong Education through Life Skills for Early Childhood in Play Groups. JPPM (Jurnal Pendidikan dan Pemberdayaan Masyarakat), 10(1), 83-95.
Proulx, K., & Aboud, F. (2019). Disaster risk reduction in early childhood education: Effects on preschool quality and child outcomes. International Journal of Educational Development, 66, 1-7.
Vintimilla, C. D., & Pacini-Ketchabaw, V. (2020). Weaving pedagogy in early childhood education: On openings and their foreclosure. European Early Childhood Education Research Journal, 28(5), 628-641.
Wang, X., Sun, H., & Li, L. (2019). An innovative preschool education method based on computer multimedia technology. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 14(14), 57-68.
Yazigy, A. J. (2023). The Need for an Integrated Preschool EFL Curriculum in Lebanon. BAU Journal-Society, Culture and Human Behavior, 3(2), 1.-10.