اولیایی، سمیه؛ تقی پور، کیومرث و محمودی، فیروز. (2021). اثربخشی نرمافزار چندرسانهای آموزشی کودک نابغه بر نگرش و یادگیری مهارت زبانآموزی کودکان پیشدبستانی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 14(55)، 185-205.
جلالیان چالشتری، مرضیه؛ ظریفیان، طلیعه؛ دستجردی کاظمی، مهدی و مولودی، رضا. (1396). تدوین آزمون تصویری آگاهی واجشناختی حذف واج و تعیین روایی و اعتبار آن در دانشآموزان فارسی زبان پایه اول تا سوم دبستان. فصلنامه کودکان استثنایی، 16(1)، 65-82.
حریری، پرستو؛ صابری، هایده و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1395). اثربخشی برنامه تلفیقی آموزش مستقیم و آگاهی واج شناسی بر مهارت های روان خوانی، درک مطلب و حافظه کاری در دانش آموزان دختر با مشکلات خواندن. روانشناسی افراد استثنایی، 6(23)، 49-81.
سلیمانی، زهرا و دستجردی کاظمی، مهدی. (1389). تعیین روایی و اعتبار آزمون آگاهی واج شناختی. مجله روانشناسی، 9(1)، 82-100.
صفائیان تیتکانلو، صدیقه؛ مالکی شاه محمود، تکتم؛ قیومی انارکی، زهرا؛ حارثآبادی، فاطمه؛ حدادی اول، مجید؛ سلطانی محدثه و همکاران. (1399). مقایسه مهارتهای آگاهی واجشناختی کودکان کاشت حلزون شده و کودکان طبیعی تکزبانه فارسیزبان چهار تا ششساله. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، 23(6)، 840-849.
کرمینوری، رضا و مرادی، علیرضا. (1387). آزمودن خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم.
کلانتری، رضا؛ رمضانی، احمد و خدیوی، اسداله. (1398). مطالعه میزان مهارت خواندن دانشآموزان اول ابتدایی در مناطق دوزبانه و تکزبانه. فصلنامه علمی-پژوهشی زبانپژوهس دانشگاه الزهرا، 11(33)، 299-325.
کلانی، سارا؛ اصغری نکاح، سیدمحسن و غنایی چمنآباد، علی. (1394). اثربخشی برنامهی مبتنی بر بازیهای نرمافزاری با رویکرد زبانشناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانشآموزان با اختلال خواندن. ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 66-84.
نوری، نیما و رقیبدوست، شهلا. (1400). رابطه سازوکارهای شناختی و روند رشد خواندن و نوشتن در کودکان دبستانی با توجه به ماهیت خط فارسی. علم زبان، انتشار آنلاین.
Akkoyunlu, B., & Kocadere, S. A. (2008). A Study on the development process of a multimedia learning environment according to the ADDIE model and... Interactive Educational Multimedia, 17, 1-19.
Alhwaiti, M. (2022). Phonological awareness and rapid automatized naming as predictors of early literacy skills among children with mild to borderline intellectual functioning. Applied Neuropsychology: Child, 1-9.
Almara'beh, H., Amer, E. F., & Sulieman, A. (2015). The effectiveness of multimedia learning tools in education. International Journal, 5(12).
Cunningham, A. E. (1990). Explicit versus implicit instruction in phonemic awareness. Journal of experimental child psychology, 50(3), 429-444.
Fernández-Otoya, F. A., Raposo-Rivas, M., & Halabi-Echeverry, A. X. (2022). A Qualitative Systematic Literature Review on Phonological Awareness in Preschoolers Supported by Information and Communication Technologies. Education Sciences, 12(6), 382.
Isaqjon, T. (2022). Strategies and techniques for improving EFL learners’ reading skills. Involta Scientific Journal, 1(11), 94-99.
Karande, S., Gogtay, N. J., Shaikh, N., Sholapurwala, R., More, T., & Meshram, P. (2023). Self-perceived anxiety symptoms in school students with borderline intellectual functioning: A cross-sectional questionnaire-based study in Mumbai, Maharashtra, India. Journal of Postgraduate Medicine, 69(2), 89.
Lumapenet, H., & Fronda, M. (2022). Multimedia: A Tool in Addressing the Reading Difficulties of Learners. International Journal of Early Childhood Special Education, 14(1), 2357-2362.
Mack, R., Masullo, M., & Meyer, J. (1997). Educational multimedia: perspective in evolution. School of Computer Science and Information Systems, Pace University.
Martinussen, R., Ferrari, J., Aitken, M., & Willows, D. (2015). Pre-service teachers’ knowledge of phonemic awareness: relationship to perceived knowledge, self-efficacy beliefs, and exposure to a multimedia-enhanced lecture. Annals of dyslexia, 65(3), 142-158.
Mayer, R. E. (2019). How multimedia can improve learning and instruction. In J. Dunlosky & K. A. Rawson (Eds.), The Cambridge handbook of cognition and education (pp. 460–479). Cambridge University Press.
Medina, G. B. K., & Guimaraes, S. R. K. (2021). Reading in developmental dyslexia: the role of phonemic awareness and executive functions. Estudos de Psicologia, 38, e180178.
Mirahadi, S. S., Nitsche, M. A., Pahlavanzadeh, B., Mohamadi, R., Ashayeri, H., & Abolghasemi, J. (2023). Reading and phonological awareness improvement accomplished by transcranial direct current stimulation combined with phonological awareness training: A randomized controlled trial. Applied Neuropsychology: Child, 12(2), 137-149.
Moura, O., Moreno, J., Pereira, M., & Simões, M. R. (2015). Developmental dyslexia and phonological processing in European Portuguese orthography. Dyslexia, 21(1), 60-79.
Nouwens, P. J., Lucas, R., Smulders, N., Embregts, P. J., & van Nieuwenhuizen, C. (2017). Identifying classes of persons with mild intellectual disability or borderline intellectual functioning: a latent class analysis. BMC psychiatry, 17(1), 1-9.
Pasqualotto, A., Altarelli, I., De Angeli, A., Menestrina, Z., Bavelier, D., & Venuti, P. (2022). Enhancing reading skills through a video game mixing action mechanics and cognitive training. Nature human behaviour, 6(4), 545-554.
René van. W.(2018). Reading as a source of knowledge. Journal of Synthese. 1–20.
Roording‐Ragetlie, S., Spaltman, M., de Groot, E., Klip, H., Buitelaar, J., & Slaats‐Willemse, D. (2022). Working memory training in children with borderline intellectual functioning and neuropsychiatric disorders: a triple‐blind randomised controlled trial. Journal of Intellectual Disability Research, 66(1-2), 178-194.
Stefanelli, S., & Alloway, T. P. (2020). Mathematical skills and working memory profile of children with borderline intellectual functioning. Journal of Intellectual Disabilities, 24(3), 358-366.
Treiman, R., & Zukowski, A. (2013). Levels of phonological awareness. In Phonological processes in literacy (pp. 95-112). Routledge.
van Herwaarden, A., Schuiringa, H., van Nieuwenhuijzen, M., de Castro, B. O., Lochman, J. E., & Matthys, W. (2022). Therapist alliance building behavior and treatment adherence for dutch children with mild intellectual disability or borderline intellectual functioning and externalizing problem behavior. Research in Developmental Disabilities, 128, 104296.
Vidal, M.M., Lousada, M., & Vigrio, M. (2020). Music effects on phonological awareness Development in 3-year-old children. Applied Psycholinguistics.