انصاری صدر، عبدالرحمن و شیرازی، محمود. (1401). رابطه سبکهای مقابله با استرس و اسنادهای علی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان، 19 (45)، 14-27.
جلیلی، فرخرو؛ عارفی، مژگان؛ قمرانی، امیر؛ منشی، غلامرضا. (1398). ویژگیهای روانسنجی مقیاس شیفتگی تحصیلی در دانشجویان. نشریه آموزش و ارزیابی، 11(41)، 155-172.
دارایی، مهری. (1398). بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان. توسعه آموزش جندی شاپور، 10(2)، 115-121.
رادمهر، فرناز و کرمی، جهانگیر. (1401). تاثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر سبکهای اسنادی دانشجویان دختر مبتلا به اختلال افسردگی اساسی. مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا، 18 (1)، 25-38.
ﺳﭙﻬﻮﻧﺪ، ﺗﻮرج، ﮔﯿﻼﻧﯽ، ﺑﯿﮋن، زﻣﺎﻧﯽ، رﺿﺎ. (1385). راﺑﻄﻪ ﺳﺒﮏ ﻫﺎی اﺳﻨﺎد ﺑﺎ رﺧﺪادﻫﺎی اﺳﺘﺮس زای زﻧﺪﮔﯽ و ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ. مجله علمی_پژوهشی(وزارت علوم)، 14(18)، 33-46.
شیخ الاسلامی، علی.، دادجویی، رباب.، و سیداسماعیلی قمی، نسترن. (1399). نقش اشتیاق شغلی و رضایت شغلی معلّمان در پیشبینی پیوند با مدرسۀ دانشآموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(40)، 20-33.
شیخ الاسلامی، علی.، کریمیانپور، غفار.، و کیانی، عارفه. (1398). پیشبینی قصد کارآفرینی دانشجویان بر اساس سرمایهی روانشناختی و انطباقپذیری مسیر شغلی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 13(44)، 89-103
شیخ الاسلامی، علی. و کریمیانپور، غفار. (1397). پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان بر اساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی- اجتماعی کلاس. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10)، 95-111.
صدوقی. (1398). رابطه سرمایه روانشناختی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی: نقش واسطهای اشتیاق تحصیلی. مجله علوم پزشکی راز، 26(1)، 3-10.
فقیهی، فریبا، مرزیه، افسانه، جناآبادی، حسین. (1397). رابطه بین تجربه شیفتگی(فلو) و نیروهای انگیزشی در دانش آموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(29)، 177-208.
مالمیر، صوفیا، بیان فر، فاطمه. (1398). رابطه سرمایه روانشناختی با شادمانی و شیفتگی در دانش آموزان دختر. مجله پیشرفت های نوین در روانشناسی، 2(18)، 101-112.
ﻣﻌﺘﻤﺪی ﺷﺎرک، فرزانه و اﻓﺮوز، غلامعلی. (1382). راﺑﻄﻪ ﺳﺒﮏ ﻫﺎی اﺳﻨﺎدی و ﺳﻼﻣﺖ روان در داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺗﯿﺰﻫﻮش و عادی. ﻣﺠﻠﻪ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران(اندیشه و رفتار)، 13(2)، 173-181.
Carmona_Halty, M; Salanova, M; Lorenz, S & Schaufeli, W. (2021). Linking positive emotions and academic performance: the mediated role of academic psychological capital and academic engagement. Current psychology, 40(6), 2938_2947.
Casuso-Holgado, M. J., Cuesta-Vargas, A. I., Moreno-Morales, N., Labajos-Manzanares, M. T., Barón-López, F. J., & Vega-Cuesta, M. (2013). The association between academic engagement and achievement in health sciences students. BMC Medical Education, 13(1), 33.
Chavarría Carranza, C. Y. (2019). Causal Attribution Styles. Importance for Research and Professional Intervention during Adolescence. Revista Costarricense de Psicología, 38(1), 1- 16.
Colombo, L., & Zito, M. (2014). Demands, resources and the three dimensions of Flow at Work. A study among professional nurses. Open Journal of nursing, 4(4), 255-264.
Horstmanshof, L., & Zimitat, C. (2007). Future time orientation predicts academic engagement among first‐year university students. British Journal of Educational Psychology, 77(3), 703-718.
Ifeoma, E & Unachukwa, G. (2020). Achievement motivation and academic optimism as correlates of academic engagement among postgaraduate students in Nnamadi Azikiwe University (Nau), Awka. Social science and education research, 7(1). 242.
Kawalya, C., Munene, J. C., Ntayi, J., Kagaari, J., Mafabi, S., & Kasekende, F. (2019). Psychological capital and happiness at the workplace: The mediating role of flow experience. Cogent Business & Management, 6(1), 1-13.
Luo, S. n & Wang, G. (2019). The effect of teacher_student relationship on learning engagement: the chain mediating effect of attribution style and self_efficacy. Advances in psychology, 9(6), 1094_11101.
Mustafa, S. M. S., Elias, H., Noah, S. M., & Roslan, S. (2010). A proposed model of motivational influences on academic achievement with flow as the mediator. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7(2), 2-9.
Norman, S. M., Avey, J. B., Nimnicht, J. L., & Graber Pigeon, N. (2010). The interactive effects of psychological capital and organizational identity on employee organizational citizenship and deviance behaviors. Journal of Leadership & Organizational Studies, 17(4), 380-391.
Özhan, Ş. Ç, & Kocadere, S. A. (2020). The effects of flow, emotional engagement, and motivation on success in a gamified online learning environment. Journal of Educational Computing Research, 57(8), 6-31.
Pietarinen J, Soini T, Pyhältö K. (2014). Students’ emotional and cognitive engagement as the determinants of well-being and achievement in school. International Journal of Educational Research, 67(2), 40-51.
Schunk, D. H. (2001). Social cognitive theory and self-regulated learning. In Self-regulated learning and academic achievement (pp. 83-110). Springer, New York, NY.
Seeyerz. A.(1991). Self-evaltive and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects goal systems. Journal of perspective and social Psychology, 45(5), 1017-1028.
Seligman, M. E., Steen, T. A., Park, N., & Peterson, C. (2005). Positive psychology progress: empirical validation of interventions. American psychologist, 60(5), 410.
Serrano, C., Murgui, S., & Andreu, Y. (2022). Improving the prediction and understanding of academic success: The role of personality facets and academic engagement. Revista de Psicodidáctica (English ed.), 27(1), 21-28.
Siu, O; Bakker, A; & Jiang; X. (2013). Psychological Capital Among University Students: Relationships with Study Engagement and Intrinsic Motivation. Journal of Happiness Studies, 15(4), 979-994.
Wang, J., Bu, L., Li, Y., Song, J., & Li, N. (2021). The mediating effect of academic engagement between psychological capital and academic burnout among nursing students during the COVID-19 pandemic: A cross-sectional study. Nurse Education Today, 102, 104938.
Wang, Z. M. (1992). Managerial psychological strategies for Sino-foreign joint ventures. Journal of Managerial Psychology, 7(3), 10-16.