بهرامی، فاطمه و امیری، محمد. (1399). نقش کیفیت محیط آموزشی در خودناتوانسازی تحصیلی با میانجیگری تعلّلورزی تحصیلی و خوشبینی تحصیلی. مجلهی مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(39)، 52-23.
بیانفر، فاطمه. (1397). اثربخشی امیددرمانی گروهی مبتنی بر رویکرد اسنایدر بر باورهای خودکارآمدی تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان. فصلنامهی رهبری و مدیریت آموزشی، 12(3)، 31-51.
پرزور، پرویز؛ بابایی، فاطمه؛ عباسی، مسلم؛ پیرانی، ذبیح و میکائیلی، اشرف. (1396). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی با رویکرد اسلامی بر دلزدگی تحصیلی و بهزیستی مدرسه دانشآموزان. نشریهی تدریس پژوهی، 5(4)، 1-16.
جناآبادی، حسین و رضوی، سکینه. (1392). بررسی رابطه خودکارآمدی و هوش هیجانی بر موفقیّت تحصیلی دانشآموزان شاهد. مجلهی مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(17)، 64-51.
خرمائی، فرحناز و صالح اردستانی، سمیه. (1395). پیشبینی تحصیل گریزی بر اساس رویکرد یادگیری با میانجیگری جهتگیری اهداف. سوّمین همایش ملّی روانشناسی مدرسه، دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
دلاورپور، محمدآقا و حسینچاری، مسعود. (1394). تبیین دلزدگی تحصیلی بر مبنای ویژگیهای شخصیتی و راهبردهای مقابلهای. فصلنامهی پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(31)، 126-91.
رسولی، آراس و امیدی، افسانه. (1398). اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر خودکارآمدی، تابآوری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطهی دوّم شهر کرمانشاه. پژوهشنامهی تربیتی، 5(60)، 18-1.
زحمتکش، زینب؛ حسینینسب، سیدداوود و سعادتی شامیر، ابوطالب. (1394). بررسی رابطه حافظه کاری و بهره هوشی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر یک زبانه و دو زبانه دبیرستانهای تهران. فصلنامهی آموزش و ارزشیابی، 8(32)، 133-111.
سلیگمن، مارتین. (1991). خوشبینی آموخته شده. (ترجمهی فروزنده داورپناه و میترا محمدی، 1391). تهران: رشد.
سلیگمن، مارتین. (1998). از بدبینی به خوشبینی. (ترجمهی مهدی قراچهداغی، 1393). تهران: انتشارات پیکان.
شیخالاسلامی، علی. (1396). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی پایین. فصلنامهی روانشناسی مدرسه، 6(3)، 74-65.
صفری، هدیه؛ جناآبادی، حسین؛ سلمآبادی، مجتبی و عباسی، امیر. (1394). پیشبینی اشتیاق تحصیلی بر اساس هوش معنوی و سرسختی روانشناختی. دوماهنامهی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(6)، 12-7.
قهرایی، نفیسه. (1393). بررسی اثربخشی آموزش خوشبینی به شیوه گروهی بر کاهش ناامیدی و سطح عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پایه هفتم دختر شهر اصفهان. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد خمینیشهر.
محمودعلیلو، مجید؛ موحدی، یزدان و علیزاده گوردال، جابر. (1392) تعیین رابطهی حالتهای فراشناختی، سودمندی ادراک شده و تأکیدات هدفی والدین با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. فصلنامهی ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 109-91.
نریمانی، محمد؛ محمدی، گلاویژ؛ الماسی راد، نسرین و محمدی، جهانگیر. (1396). نقش هوش اخلاقی ادراک خط در پیشبینی فرسودگی تحصیلی و اهمالکاری دانشآموزان. مجلهی روانشناسی مدرسه، 6(2)، 145-124.
یعقوبی، علی. (۱۳۹۳). پیشبینی علاقه اجتماعی و سلامت روان بر اساس الگوهای شخصیت، خوشبینی و باورهای مذهبی در کارمندان دانشگاه علامه طباطبائی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
David, A.P. (2010). Examining the relationship of personality and burnout in college students: The role of academic motivation. Educational Measurement and Evaluation Review, 1, 90-104.
Goetz, T. & Frenzel, A. C. (2006). Phenomenology Langeweile [Phenomen-ology of academic boredom]. Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Padagogsche Psychologie, 38(6), 149-153.
Kwon, P., Birrueta, M., Faust, E., & Brown, E.R. (2015). The Role of Hope in Preventive Interventions. Social and Personality Psychology Compass, 9(12), 696-704.
Nett, U.E., Goetz, T. & Hall, N.C. (2011). “Coping with boredom in school: An experience sampling experience”. Contemporary educational psychology, 36, 49-59.
Pekrun, R. (2006). “The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice”. Educational Psychology Review, 18(4), 315-341.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18 (4), 315-341.
Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R.P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). User’s manual. Munich, Germany: Department of Psychology, University of Munich.
Pekrun, R.., Hall, N.C., Goetz, T. & Perry, R. (2014). Boredom and academic achievement: Testing a model of reciprocal causation. Journal of Educational Psychology, 106(3), 696-710.
Sengsouliya, S., Soukhavong, S., Silavong, N., Sengsouliya, S. & Littlepage, F. (2020). An investigation on predictors of student academic engagement. European Journal of Education Studies.
Sin, N. L. & Lyubomirsky, S. (2009) Enhancing well- being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice friendly meta-analysis. Journal of Clinical Psychology, 65, 467- 487.
Vanden Bos G.R. (Ed). (2007). APA dictionary of psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Zhang, Y., Gan, Y. & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.