1.آقایی، الهام؛ عابدی، احمد؛ جمالی پاقلعه، سمیه. (1391). فراتحلیل اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان در ایران. مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 18 (1)، 12-3.
2.اقدسی، علی نقی؛ اصل فتاحی، بهرام؛ ساعد، مهلقا. (1391). تأثیرآموزشایمنسازیدرمقابلاسترسبراضطرابامتحانوعملکردتحصیلی دانشآموزاندختر. فصلنامۀ علوم تربیتی، 20 (5)، 48-33.
3.امیری، برزو؛ قنبری هاشمآبادی، بهرامعلی؛ آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1384). مقایسۀ اثربخشی شیوۀ گروهدرمانی شناختی-رفتاری، آموزش مهارتهای مطالعه و روش تلفیقی بر کاهش اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 6 (2)، 72-55.
4.بیابانگرد، اسماعیل. (1384).روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی.تهران: نشر دوران.
5.پورطاهریان، زبیده؛ خسروی، معصومه؛ محمدیفر، محمدعلی. (1395).نقشراهبردهایفراشناختیخواندنوعادتهایمطالعهدرانگیزشپیشرفت دانشآموزاندختر. مجلۀروانشناسیمدرسه، 3(1)، 36-21.
6.ترازی، زهرا؛ خادمی، ملوک. (1392). اثربخشیآموزشراهبردهاییادگیریومطالعهدرارتقایخودپندارۀ دانشآموزاندارایاضطرابامتحان. مجلۀروانشناسیمدرسه، 2 (1)، 98-80.
7.خسروشاهی، جعفر؛ حبیبی کلیبر، رامین. (1395). تأثیرآموزشخودآموزیکلامیبرتنیدگیتحصیلیوخودپنداشتریاضی دانشآموزان. فصلنامۀ سلامت روانی کودک، 4 (3)، 59-48.
8.سپهریان، فیروزه. (1390). مقایسۀ اثربخشی شناختدرمانی، حساسیتزدایی تدریجی و آموزش شیوههای صحیح مطالعه در کاهش اضطراب امتحان و افزایش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهشهای نوین روانشناختی، 6 (23)، 99-80.
9.صبحیقراملکی،ناصر؛رسولزادهطباطبایی،کاظم؛آزادفلاح،پرویز؛فتحیآشتیانی،علی. (1387). بررسیاثربخشیشناختدرمانیوآموزشمهارتهایمطالعهدردرماندانشجویانمبتلابهاضطراب امتحان. فصلنامۀعلمی-پژوهشیروانشناسیدانشگاهتبریز، 11 (3)، 66-43.
10.طاهرزادهقهفرخی، سجاد؛ ابراهیمیقوام، صغری؛ دُرتاج، فریبرز؛ سعدیپور، اسماعیل. (1394). مقایسۀاثربخشیفراشناخت درمانیباخودآموزیکلامیمایکنبام در کاهش باورهای فراشناختی دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان. مجلۀعلمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، 7 (23)، 118-110.
11.طاهرزادهقهفرخی، سجاد؛ ابراهیمیقوام، صغری؛ دُرتاج، فریبرز؛ سعدیپور، اسماعیل. (1395). مقایسۀاثربخشیمداخلۀ فراشناختیوخودآموزیکلامیمایکنبامبر اضطرابامتحاندانشآموزاندختردبیرستانی. مجلۀروانشناسیمدرسه، 5 (1)، 64-48.
12.عریضی، حمیدرضا؛ عابدی، احمد؛ احمدیفروشانی، سیدحبیباله. (1392). فراتحلیلاثربخشیمداخلاتروانشناختیبرمیزاناضطرابامتحاندر ایرانبا روشروزنتالورابین. مجلۀروانشناسیمدرسه، 2 (1)، 118-99.
13.عطار خامنه، فاطمه؛ سیف، علیاکبر. (1388).تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعۀ فراشناختی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجلۀ مطالعات روانشناسی تربیتی، 9 (6)، 84-57.
14.عطایی نخعی، آسیه؛ قنبری هاشمآبادی، بهرامعلی؛ مدرس غروی، مرتضی. (1388). مقایسۀ گروه درمانی مبتنیبر هوشیاری فراگیر توأم با آموزش مهارتهای مطالعه در کاهش اضطراب امتحان و اضطراب صفت. مجلۀ روانشناسی بالینی، 4 (1) 30-21.
15.غلامعلی لواسانی، مسعود؛ اژهای، جواد؛ داودی، مریم. (1392). تأثیرآموزشراهبردهاییادگیریخودتنظیمیبرمهارتهای خودتنظیمی،درگیریتحصیلیواضطرابامتحان. مجلۀ روانشناسی، 17 (2)، 181-169.
16.کارشکی، حسین؛ امین یزدی، سیدامیر؛ اختراعی توسی، غلام حیدر. (1390). مقایسۀ اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان. پژوهشنامۀ مبانی تعلیم و تربیت، 1 (2)، 118-105.
17.کاظمیان مقدم، کبری؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ سودانی، منصور. (1386). بررسی اثربخشی روش حساسیتزدایی منظم بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی با کنترل ترتیب تولد در دانشآموزان دختر پایۀ سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان. اندیشههای نوین تربیتی، 16، 78-55.
18.کرینگ، ان. ام؛ دیویسون، جرالد سی؛ نیل، جان، م؛ جانسون، شری. ال. (1388). آسیبشناسی روانی. (ترجمۀ حمید شمسیپور). جلد اول. تهران: انتشارات ارجمند (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2007)
19.ماردپور، علیرضا؛ نجفی، محمود؛ رفعت ماه، مرضیه. (1391). مقایسۀ اثربخشی روشهای درمانی حساسیتزدایی منظم، مهارتهای مطالعه و روش ترکیبی در کاهش اضطراب امتحان. مجلۀ روانشناسی بالینی، 4 (1)، 64-55.
20.نریمانی، محمد؛ اسلامدوست، ثریا؛ غفاری، مظفر. (1385). عللاضطرابامتحاندردانشجویانوراههایمقابلهباآن. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 12، 1 (39). 41-23.
21.نوحه، عصمت؛ فلاح نژاد، ناهید؛ گروسی، بهشید؛ حقدوست، علیاکبر. (1392). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مطالعه و یادگیری، خودکارآمدی و رضایتمندی دانشجویان جدیدالورود پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 10 (14)، 331-321.
22.هاوتون،کیت؛ سالکوس کیس، پال م؛ کرک، جوان؛ کلارک، دیوید م. (1382). رفتار درمانیشناختی، راهنمای کاربردی در درمان اختلالهای روانی. (ترجمۀ حبیبالله قاسمزاده). تهران: انتشارات ارجمند. ( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1989)
23.یوسفی، ناصر؛ امانی، احمد؛ حسینی، صالح. (1395). بررسی رابطۀ بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان با نقش واسطهای تمایزیافتگی در دانشآموزان. مجلۀروانشناسیمدرسه، 5 (4)، 74-52.