1.آقابابایی، سارا؛ ملکپور، مختار؛ عابدی، احمد. (1390). مقایسۀ کنشهای اجرایی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری املاء: عملکرد در آزمون عصب-روانشناختی نسپی. مجلۀ روانشناسی بالینی، سال سوم، شمارۀ 4،
2.باغداساریانس، آنیتا. (1390). مقایسۀ حافظۀ فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی، اوتیسم و عادی. پایاننامه، دانشگاه آزاد، واحد تهران.
3.بیانفر، فاطمه؛ علی، مصطفایی. (۱۳۹۵). مقایسۀ نیمرخ حافظه و توجه در دانشآموزان مبتلا به اختلال بیشفعالی- کاستی توجه، اختلال نافرمانی- مقابلهجویانه و اختلال ارتباط (عملی) اجتماعی با دانشآموزان عادی. نخستین همایش جامع بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی، تهران، مرکز همایشهای کوشاگستر با همکاری دانشگاههای کشور .https://www.civilica.com/Paper-PSYCHI01-PSYCHI01_093.html
4.پوردهقان شهرستانی، مرجان؛ صباغ پورسبزه میدان، هدیه؛ اکبری ابتکار، مژگان. (۱۳۹۶). اثربخشی درمانشناختی- رفتاری بر بهبود نگهداری توجه و حافظۀ کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیشفعالی، چهارمین کنفرانس بینالمللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، تهران، دانشگاه نیکان، https://www.civilica.com/Paper-PSYCHO04-PSYCHO04_162.html
5.حیدری صوفیانی، زهرا؛ قلیزاده، منیژه؛ حقبین لشتنشایی، ثریا. (۱۳۹۵). عملکرد کارکردهای اجرایی و حافظۀ فعال در کودکان با اختلال نقص توجه و بیشفعالی در موفقیت تحصیلی، کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران، تهران، مؤسسۀ برگزارکنندۀ همایشهای توسعهمحور دانش و فناوری
7.راغبند، جواد. (1380). ارتباط اختلال بیشفعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 سال، مجلۀ اصول بهداشت روانی، شمارۀ 2 و 3، 27-24.
8.رحیمی، حمیدرضا؛ اعرابی، مرضیه؛ خدادادی، اسماء؛ سلیمانیزاده، مجید. (۱۳۹۳). بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانشآموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی، مرودشت، شرکت اندیشهسازان مبتکر جوان، https://www.civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0909.html.
9.صمیمی، ز؛ حسنی، ج؛ کرد تمینی، م؛ افزون، ج. (1394). اثربخشی آموزش حافظۀ کاری هیجانی بر توانایی مهارگری شناختی و عاطفی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. فصلنامۀ سلامت روانی کودک، 2 (3)، 37-21.
10.طاهری، ز. (1393). نقش واسطهای حافظۀ کاری در رابطۀ اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند.
11.عبدی، اکبر؛ کرمی، مهری؛ حاتمی، جواد. (1391). اثربخشی تقویت حافظۀ دیداری به طریق بازیدرمانی بر کاهش خطاهای املایی دانشآموزان دارای اختلال نوشتن، پژوهش در علوم توانبخشی، سال 8، شمارۀ 4.
12.علیشاهی، محمدجواد؛ دهبزرگی، غلامرضا؛ دهقان، بهرام. (1382). میزانشیوعاختلالکمبودتوجهوبیشفعالیدرکودکاندبستانیشیراز. مجلۀ طبیب شرق، سال 5، شمارۀ 1، 67-61.
13.کریمی،یوسف. (1389). اختلالهاییادگیری. تهران :انتشاراتساوالان.
15.نیکومحمدی، نجمه؛ علیزاده، حمید؛ کریمی، بهروز؛ حکیمیراد، الهام؛ امینآبادی، زهرا. (1394). اثربخشی برنامۀ ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واجشناسی بر کاهش غلطهای املایی در دانشآموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا، فصلنامۀ پژوهشهای نوین روانشناختی، سال 10، شمارۀ 39.
16.نظربلند، ن؛ آزادفلاح، پ؛ فتحی، ع؛ عشایری، ح؛ خدادادی، م. (1391). رابطۀ رگۀ شخصیتی اضطراب با عملکرد مؤثر و کفایت پردازش حافظۀ کاری. مجلۀ روانشناسی،61 (1)، 69-51.