1.احدی، بتول، میرزایی، پری، نریمانی، محمد، ابوالقاسمی، عباس.(1388). تأثیر آموزش حل مسألۀ اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد دانشآموزان کمرو. پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، دوره نهم، شماره 3، 193-202.
2.بیانی، علیاصغر، بیانی، علی. (1389). ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه سیاهۀ حل مسألۀ اجتماعی. مجلۀ روانشناسی تحلیلی: روانشناسان ایرانی، شماره26، 147-154.
3.بیابانگرد، اسماعیل.(1384). روشهای افزایش عزتنفس در کودکان و نوجوانان. تهران: انجمن اولیا و مربیان.
4.بیرامی، منصور، مرادی، علیرضا.(1385). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر کفایت اجتماعی دانشآموزان. فصلنامۀ روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 4، 47-67.
5.تقی زاده، محمداحسان، فرمانی، اعظم.(1392).بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی در پیش بینی نومیدی و تاب آوری در دانشجویان. فصلنامه روانشناسی شناختی، دوره 1، شماره 2، 67-75
6.جلوهگر، افسانه، کارشکی، حسین؛ اصغرینکاح، سید محسن.(1393). تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسألۀ اجتماعی کودکان پیشدبستانی دختر و پسر. مجلۀ پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. شماره 4، 155-166.
7.حقیقی، جمال؛ شکرکن، حسین؛ موسویشوشتری، مژگان.(1381). بررسی شیوههای فرزندپروری با خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، شماره 33، 21-38.
8.خانی موصلو، محمود. (1391). بررسی رابطۀ بین مهارتهای حل مسأله اجتماعی و رضایت از زندگی در میان دانش آموزان با و بدون اختلال بینایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
9.خوشکام، زهر، ملکپور، مختار، مولوی، حسین. (1387). اثربخشی آموزش حل مسألۀ گروهی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با آسیب بینایی. پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی. شماره 8، 141-156.
10.سلطانی، اسماعیل، شاره، حسین، بحرنیان، عبدالمجید، فرمانی، اعظم. (1392). نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی. مجلۀ علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،شماره 18، 88-96.
11.شکوهی یکتا، محسن، زمانی، نیره، پورکریمی، جواد. (1393). تأثیر آموزش مهارت حل مسألۀ بین فردی بر افزایش مهارتهای اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان دیرآموز پایۀ اول دبستان. مطالعات روانشناختی دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا.شماره 10 دوره 4،7-32..
13.فرهودیان، علی.(1384). انعطافپذیری، سازگاری و نشانههای روانپزشکی. تازههای علوم شناختی. شماره7، 74-76.
14.گلچین، مهری، نصیری، محمود، نجمی، سید بدرالدین، بشردوست، نصراله.(1380). ارتباط عملکرد خانواده با برخی ویژگیهای روانی نوجوانان دختر و پسر، مجله پژوهش در علوم پزشکی،شماره 6، 300-302.
15.معتمدی، سیدهادی، حاج بابایی، حسین، بیگلریان، اکبر، فلاح سلوکلایی، منیژه. (1391). تأثیر آموزش مهارت حل مسأله بر افزایش کفایت اجتماعی نوجوانان دختر. فصلنامۀ پژوهشهای اجتماعی،شماره 14، 17-29.
16.معین، لادن، غیاثی، پروین، مسموعی، راضیه.(1390). رابطۀ سخترویی روانشناختی با سازگاری زناشویی. فصلنامۀ پژوهش جامعهشناسی زنان، شماره 2، 163-190.
17.یزدان پناه، محمدعلی، حضرتی ویری، اصغر، کیانی، ستار، اشرف آبادی، مسعود.(1391). نقش سبک های حل تعارض والدین و سازگاری اجتماعی و شیوه های حل مسأله اجتماعی فرزندان، مجله رفاه اجتماعی، شماره 47، 267-280.
18.یوسفی، فریده، خیر، محمد.(1381). بررسی پایایی و روایی مقیاس سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون و مقایسۀ عملکرد دختران و پسران دبیرستانی در این مقیاس. مجلۀ علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 18شماره، 147-158.