Document Type : Scientific Articles
Authors
1 Master student of psychology,University of Sistan and Baluchestan , Zahedan, Iran
2 Assistant Professor of Psychology, University of Sistan and Baluchestan , Zahedan, Iran
3 Associate Professor, Department of Psychology, Faculty of Educational Sciences and Psychology.University of Sistan and Baluchestan , Zahedan, Iran
Abstract
Keywords
۱.آراسته، حمید رضا؛ عزیزی شمامی، مصطفی؛ جعفری راد، علی؛ و محمدی جوزانی، زهره (۱۳۸۹). بررسی وضعیت هوش اخلاقی دانشجویان، راهبرد فرهنگ، ۱۰: ۲۱۴-۲۱۰.
۲.امامی، زهرا؛ مولوی، حسین؛ کلانتری، مهرداد. (۱۳۹۳). تحلیل مسیر اثر هوش معنوی و هوش اخلاقی بر خودشکوفایی و رضایت از زندگی در سالمندان شهر اصفهان. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، ۲(۱۵)، ۱۳-۴.
۳.تورانلو صیادی، حسین؛ جمالی، رضا؛ میرغفوری، سید حبیب الله. (۱۳۸۶). بررسی رابطه اعتقاد به آموزه های مذهبی اسلام و هوش هیجانی دانشجویان؛ فصلنامه اندیشه نوین دینی، ۳(۱۱): ۱۷۲-۱۴۵.
۴.جان بزرگی، مسعود. (۱۳۷۸). بررسی اثر بخشی روان درمانگری کوتاه مدت، آموزش خود مهارت گری با و بدون جهت گیری مذهبی اسلامی بر مهار اضطراب و تنیدگی، پایان نامه دکترا، چاپ نشده، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
۵.خانیکی، هادی و تبریزی، منصوره. (۱۳۸۹). رضایت از زندگی زناشویی در رهگذر نگرش و کنش اخلاقی. فصلنامه علوم اجتماعی، ۴۶: ۲۲۸-۱۸۸.
۶.خداپناهی، محمد کریم و خاکساری بلادجی، محمدعلی. (۱۳۸۴). رابطه جهت گیری مذهبی و سازگاری روان شناختی در دانشجویان. مجله روانشناسی ۳۵، ۹(۳): ۳۲۰-۳۱۱.
۷.علوی، سید حمیدرضا. (۱۳۸۵). نگرش و رفتار دینی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ۳: ۳۴-۱۵.
۸.قدم پور، عزت الله؛ زهره داودیان و پرستو حسین آبادی. (۱۳۹۳). بررسی رابطه هوش اخلاقی و دینداری در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی. ۹.کوشکی، شیرین و خلیلی فرد، مهدی. (۱۳۸۹). نگرش مذهبی و منبع کنترل، مجله اندیشه و رفتار، ۴(۱۵): ۶۵-۵۸.
۱۰.کیانی، ژاله؛ فروزش یکتا، فاطمه و عزیزی لیلا. (۱۳۹۱). جهت گیری دینی و جهت گیری پرسشگری دانشجویان دانشگاه امیر کبیر. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ۶۵: ۲۱-۱. ۱۱. گنلسر، هری. (۱۳۹۰). درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر، (ترجمه: مهدی اخوان) تهران: انتشارات علمی و فرهنگی (سال انتشار به زبان اصلی، ۱۹۴۵).
۱۲.محمدی، سمیه؛ نخعی، نوذر؛ برهانی، فریبا؛ روشن زاده مصطفی. (۱۳۹۲). ابعاد هوش اخلاقی در حرفه ی پرستاری یک مطالعه ی توصیفی-مقطعی در شرق ایران. مجله ی ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، ۶(۵): ۶۶-۵۷.
۱۳.محمدی، سید داوود و مهرابی زاده، مهناز. (۱۳۸۵). ارتباط نگرش مذهبی با مکان کنترل و نقش جنسیت، فصلنامه پژوهشهای روانشناختی، ۹(۱۸): ۹۳-۸۵.
۱۴.مختاری، عباس؛ عباسعلی، الهیاری؛ رسول زاده طباطبایی، سید کاظم. (۱۳۸۰). رابطه جهت گیری مذهبی با میزان تنیدگی. فصلنامه روانشناسی، ۵(۱۷): ۶۷ -۵۶.
۱۵.مختاری پور، مرضیه؛ سیادت، علی. (۱۳۸۸). بررسی مقایسه ای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان با قرآن و ائمه معصومین(ع) ، فصلنامه علمی-تخصصی مطالعات اسلام و روان شناسی، ۳(۴): ۱۱۸-۹۷
16.Allport, G. w., & Ross, J. M. ( 1967). Personal religios orientation and Prejudice Journal of Personality and Social Psychology, 5: 423-443.
17.Anaya G., & Cole, D. (2001). Latino student achievement: exploring the influence of student and faculty interactions on college grades. J College Student Develop, 42 (1): 3-5.
18.Ball, J., Armistead, L., & Austin, B. J. (2003). The relationship between religiosity and adjustment among African- American female, urban adolescents. Journal of Adolescence, 264:31- 446.
19.Bekoff, marc. & Pierce, Jessice. (2009). Wild justice : the moral lives of animals, Chicago, university of Chicago press.
20.Borba, M. (2001). Building Moral Intelligence: The Seven Essential Virtues that Teach Kids To Do The Right Thing, San Francisco. 192.
21.Burg, S., Mayers, R. A., & Miller, L. J. (2011). Spirituality, Religion and Healthy Development in Adolescents. In B. B. B. Editors-in-Chief & J. P. Mitchell (Eds.), Encyclopedia of Adolescence (pp. 353-359). San Diego: Academic Press.
22.Dezutter, J., Soenens, B. & hutsebaut, D. (2006). Religiosity and mental health: A further exploration of the relative importance of religious behaviors vs. religious attitudes. Personality and Individual Differences, 40: 807-818.
24.Feagin, J.R. (1964). Prejudice and religious types: A focused study of Southern fundamentalists. Journal for the Scientific study of Religion, 4: 3-13.
25.Ferguson, D. (1993). New Age Spirituality:an assessment, USA, Westminster John Knox press Publication.
26.Kuh GD., & Hu S. (2001). The effects of student and faculty interaction in the1990s. Rev Higher Educ, 24 (3): 309-32. 27.Lennic, D & Kiel, F. (2011). Enhancing business performance and leadership success in turbulent times. Pearson education, inc. prentice hall. Lsbn. 28.Langlois, L., & Lapointe, C. (2007). Ethical leadership in Canadian school organizations, London. Educational Managers Administration and Leadership, 35 (2): 247-60. 29.Lennick, D., & Kiel, F. (2005). Moral Intelligence, Enhancing Business Performance and Leadership Success. 26-35. 30.Martin, D. E., & Austin. B. (2010).Validation of the moral competncy Inventnory Measurement Instrument:Content, Construct,Convergent and Discriminant Approaches. Management Research Review, 33 (50): 437-451. 31.Martin, D. E., Rao, A., & Sloman, L. R. (2008). Plagiarism, integrity, and workplace deviance: a criterion study, Ethics and Behavior, 19 (1): 30-51. 32. Maselko, J., & Kubzansky, L. D. (2006). Gender differences in religious practices, spiritual experiences and health: Results from the US General Social Survey. Social Science & Medicine, 62: 2848-2860. 33- Mcnulty, K. etal. (2004). Perceived uncertainly, Spiritual well-being and Psychological adapttion in individual with multiiple Sclerosis. Journal of Family Psychology. 34- Narvaez d. (2010). the emotional foundations of high moral intelligence,new directions for child and adolescent development,pp. 4:77-94. 35.Navara, G. S., & James, S. (2005). Acculturaturatative stress of Missionaries: Does religious orientation affect religious coping comping and adjustment? Interntional Journal of Intercultural Relations. 36.Ngammuk, P. (2011). A Study of 8 Fundamental Moral Characteristics among Thai Undergraduate Students. Hawaii International Conference on Education 9th Annual Conference January, 4-7. 37.Rachline, H. (1995). Self Control: beyond commitment. Behavior and brain sciences, 18: 109-159. 38.Rama, Shukrie. (2001). Professors performance for effective teaching Kosovo case Procedia,. Social and Behavioral Sciences, 12: 117-121. 39.Rasic, D. T., Belik, S. L., Elias, B., Katz, L. Y., Enns, M., & Sareen, J. (2009). Spirituality, religion and suicidal behavior in a nationally representative sample. Journal of Affective Disorders, 114 (1–3): 32-40. 40.Rucinski D,A & Bauch, P. A. (2006). Reflective, ethical and moral constructs in educational leadership preparation: Effects on graduates’ practices. Journal of Educational Administration, 44 (5): 487-508. 41.Strizec, H. (1995). Coping strategies and religiosity. Journal of Studied Psychological, 37(3): 170-172. 42.Takyi, K. B. (2003). Religion and women's health in Ghana: Insights into HIV/AIDs preventive and protective. 43.The Center for Academic Integrity. (2008). what is academic integrity. The fundamental values of academic integrity. 614-34. 44.Turiano, N. A., Shawn, D., Whiteman, S. E., Hampson, B. W., Roberts & Daniel K. (2012). Personality and substance use in midlife: Conscientiousness as amoderator and the effects of trait change, Journal of Research in Personality, 46: 295–305. 45.Vachon, M. (2008). Meaning, Spirituality, and Wellness in Cancer Survivors. Seminars in Oncology Nursing, 24, (3), 218-225. 46.Wendorf C. A, & Alexander S. (2005) The influence of individual- and class-level fairness-related perceptions on student satisfaction. Contemp Educ Psychol, 30 (2): 190-206. 47.Wimalasiri, J.S. (2001). Moral reasoning capacity of Management students and Practitioners: An empirical study in Australia. Journal of Managerial Psychology, 66, (8): 614-34. 48.Young, J. S. et al. (2000). The moderating relationship of spirituality on negative life events and psychological adjustment. Journal of Counseling and Value, 45 (1): 49-58. 49.Yonker, J. E., & DeHaan, L. G. (2012). The relationship between spirituality and religiosity on psychological outcomes in adolescents and emerging adults: A meta-analytic review. Journal of Adolescence, 35 (2): 299-314.