1.ابطحی، معصومهالسادات؛ نادری، خدیجه (1390). رابطة خلاقیت و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان متوسطة شهر زنجان. فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، 3 (2)، 28-15.
2.ابوالقاسمی، عباس (1390). ارتباط تابآوری، استرس و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پایین. نشریة علوم اجتماعی دانشگاه مشهد، 6 (1)، 25-1.
3.احمدی، ساره؛ شیخالاسلامی، راضیه (1390). بررسی رابطة هوش عاطفی و پیشرفت تحصیلی با واسطهگری رضایت از تحصیل. مطالعات روانشناسی تربیتی، 8 (13)، 20-1.
4.بنکداری، نسرین (1384). رابطة هوش هیجانی والدین با سازگاری اجتماعی فرزندان. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران.
5.پورافکاری، نصرتالله (1383). فرهنگ جامع روانشناسی- روانپزشکی. تهران: فرهنگ معاصر.
6.جوکار، بهرام (1381). بررسی ساختار ارتباطی، باورهای فرد پیرامون، ساختار کلاس، هدفگرایی و پیامدهای تحصیلی. رسالة دکتری. دانشگاه شیراز: دانشکده علومتربیتی و روانشناسی.
7.حیدری، سکینه (1390). مقایسة هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی و سلامت روان در دانشجویان دختر کارشناسی ارشد بومی و غیربومی. فصلنامة علمی- پژوهشی زن و فرهنگ، 3 (9)، 57-45.
8.خورشیدی، نازلو (1393). بررسی رابطة پنج عامل شخصیت، تیپهای زمانی و فرسودگی تحصیلی با رضایت از مدرسة دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان شهر ارومیه، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
9.دهقانیزاده، محمدحسین (1393). بررسی میانجیگری خودکارآمدی در رابطة بین الگوهای ارتباطی خانواده و ساختار کلاس با سرزندگی تحصیلی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
10.راجرز، کارل (1387). درآمدی بر انسان شدن. (ترجمة قاسم قاضی). تهران: انتشارات جیحون.
11.رستمی، زینب؛ عابدی، محمدرضا؛ شوفلی، ویلماربی (1390). مجلة رویکردهای نوین آموزشی، 13، 38-21.
12.رسولیان، مریم؛ الهی، فاطمه؛ افخمابراهیمی، عزیزه (1383). ارتباط فرسودگی شغلی با ویژگیهای شخصیتی در پرستاران. اندیشه و رفتار، 4 (9)، 24-18.
13.سیف، علیاکبر (1390). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
14.شفیعآبادی، عبدالله؛ ناصری، غلامرضا (1389). نظریههای مشاوره ورواندرمانی. تهران: نشر مرکز دانشگاهی.
15.شولتز، دوان.پی (1389). تاریخ روانشناسی نوین. (ترجمة علی اکبر سیف و همکاران). جلد دو. تهران: رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2010).
16.صفوی، محبوبه؛ موسویلطفی، سیدهمریم؛ لطفی، رضا (1388). بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانشآموزان دختر پیشدانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 1387-1386. پژوهنده، 14 (5)، 261-255.
17.صیرفی، حوریه (1391). بررسی رابطة شیوههای فرزندپروری والدین، سازگاری فردی- اجتماعی و فشار روانی در دانشجویان دانشکدههای فنی، علوماجتماعی و هنر دانشگاه تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد.دانشکدة روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه شیراز.
18.فروغیابری، احمدعلی؛ کاوهپورابرقویی، زهراسادات (1383). بررسی تأثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال دوم راهنمایی در درس علومتجربی در ناحیة دو شهر اصفهان. مجله دانش و پژوهش در علومتربیتی، 1، 66-57.
19.قاسمیتادرانی، ستار (1390). بررسی رابطة ارزشیابی کلاس در دو الگوی ارتباطی مکانیکی و ارگانیکی معلم با عملکرد تحصیلی دانشآموزان. رویکردهای نوین آموزشی، 6 (2)، 82-61.
20.کارشکی، حسین؛ ارفعبلوچی، فاطمه؛ شیرزاد، زینب (1393). رابطة ادراک کیفیت کلاسی دانشآموزان دختر با نگرش تحصیلی آنان. رویکردهای نوین آموزشی، 9 (1)، 88-75.
21.محمدیرمقانی، سودابه (1393). بررسی نقش فرسودگی تحصیلی در رابطة بین خودکارآمدی و رضایت از زندگی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
22.مرادی، مرتضی و چراغی، اعظم (1393). الگوی علّی تجربی از روابط بین ادراک از الگوهای ارتباط خانواده، ادراک از ساختار کلاس، انگیزش و خودگردانی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در نوجوانان دبیرستانی. مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، 6 (1)، 113-104.
23.مقیمی، سیدمحمد؛ خنیفر، حسین؛ زروندی، نفیسه؛ جوکار، احمد؛ بیان معمار، سید احمد و فرجی رارمکی، اکبر (1389). مطالعه و بررسی رابطة بین عوامل آموزشی و اُفت تحصیلی در میان دانشآموزان پسر آموزشگاههای راهنمایی. دو فصلنامة مدیریت و برنامهریزی در نظام آموزش، 3 (4)، 160-144.
24.نعامی، عبدالزهرا (1388). رابطة بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران. مجلة مطالعات روانشناختی، 5 (3)، 134-117.
25.نیکدل، فریبرز (1385). بررسی و مقایسة خودتنظیمی یادگیری و سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی در دانشآموزان کاربران اینترنت و دانشآموزان غیرکاربر در دبیرستانهای پسرانة شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
26.والیپور، ایرج (1380). روانشناسی سازگاری. تهران: وحید.
27.هیلگارد، ارنست؛ اتکینسون، ریچارد (1386). زمینة روانشناسی. (ترجمة محمود ساعتچی و همکاران). تهران: نشر گپ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2009)
28.Ames, C. (1992). Classrooms Goals structures and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261-267.
29.Ames, C; Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: Students' learning strategies and motivation processes. Journal of educational psychology, 80(3), 260.
30.Anderman, E. M; Midgley, C. (1997). Changes in achievement goal orientations, perceived academic competence, and grades across the transition to middle-level schools. Contemporary Educational Psychology, 22(3), 269-298.
31.Baker, R. W; Siryk, B. (1989). Student adaptation to college questionnaire: Manual. Western Psychological Services.
32.Benware, C. A; Deci, E. L. (1984). Quality of learning with an active versus passive motivational set. American Educational Research Journal, 21(4), 755-765.
33.Breeman, L. D; Wubbels, T; van Lier, P. A. C; Verhulst, F. C; van der Ende, J; Maras, A; Tick, N. T. (2015). Teacher characteristics, social classroom relationships, and children's social, emotional, and behavioral classroom adjustment in special education. Journal of School Psychology, 53(1), 87-103.
34.Brophy, J. (1986). Teacher influences on student achievement. American Psychologist, 41(10), 1069-1077.
35.Bruce, S. P. (2009). Recognizing stress and avoiding burnout. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 1(1), 57-64.
36.Cazan, A. M; Năstasă, L. E. (2015). Emotional Intelligence, Satisfaction with Life and Burnout among University Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 1574-1578.
37.Deci, E. L; Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11 (4), 227-268.
38.Dorman, J; Adams, J. (2004). Associations between students' perceptions of classroom environment and academic efficacy in Australian and British secondary schools. Westminster Studies in Education, 27(1), 69-85.
39.Extremera, N; Durán, A; Rey, L. (2007). Perceived emotional intelligence and dispositional optimism–pessimism: Analyzing their role in predicting psychological adjustment among adolescents. Personality and Individual Differences, 42(6), 1069-1079.
40.Freudenberger, H. J. (1974). Staff burnout. Journal of Social Issues, 30, 159-165.
41.Frey, N; Fisher, D. (2009). Using common formative assessments as a source of professional development in an urban American elementary school. Teaching and Teacher Education, 25(5), 674-680.
42.Friedel, J. M; Cortina, K. S; Turner, J. C; Midgley, C. (2007). Achievement goals, efficacy beliefs and coping strategies in mathematics: The roles of perceived parent and teacher goal emphases. Contemporary Educational Psychology, 32(3), 434-458.
43.Ganster, D. C; Schaubroeck, J. (1991). Work stress and employee health. Journal of Management, 17(2), 235-271.
44.Greene, B. A; Miller, R. B; Crowson, H. M; Duke, B. L; Akey, K. L. (2004). Predicting high school students' cognitive engagement and achievement: Contributions of classroom perceptions and motivation. Contemporary Educational Psychology, 29(4), 462-482.
45.Greenglass, E. R; Burke, R. J; Fiksenbaum, L. (2001). Workload and burnout in nurses. Journal of Community and Applied Social Behavior and Personality, 11(33), 211-215.
46.Grolnick, W. S; Ryan, R. M. (1987). Autonomy in children's learning: an experimental and individual difference investigation. Journal of Personality and Social Psychology, 52(5), 890-898.
47.Guthrie, J. T; Wigfield, A; VonSecker, C. (2000). Effects of integrated instruction on motivation and strategy use in reading. Journal of Educational Psychology, 92(2), 331-341.
48.Gutiérrez, M; Ruiz, L. M; López, E. (2010). Perceptions of motivational climate and teachers' strategies to sustain discipline as predictors of intrinsic motivation in physical education. The Spanish Journal of Psychology, 13(02), 597-608.
49.Halstead, J. M; Jiamei, X. (2009). Teachers’ surveillance and children's subversion: the educational implications of non-educational activities in the classroom. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2264-2268.
50.Jha, P. K. (2005). Assessment and evaluation in higher education. Vista International Publishing house.
51.Kirkcaldy, B; Furnham, A; Siefen, G. (2004). The relationship between health efficacy, educational attainment, and well-being among 30 nations. European Psychologist, 9(2), 107-119.
52.Lackritz, J. R. (2004). Exploring burnout among university faculty: incidence, performance, and demographic issues. Teaching and Teacher Education, 20(7), 713-729.
53.Lewis, R; Romi, S; Katz, Y. J; Qui, X. (2008). Students’ reaction to classroom discipline in Australia, Israel, and China. Teaching and Teacher Education, 24(3), 715-724.
54.Maat, S. M. B; Zakaria, E. (2010). The learning environment, teacher's factor and students’ attitude towards mathematics amongst engineering technology students. International Journal of Academic Research, 2(2), 16-20.
55.Mac Iver, D. (1988). Classroom environments and the stratification of pupils' ability perceptions. Journal of Educational Psychology, 80(4), 495-505.
56.Maslach, C. (1982). Burnout: The cost of caring. Englewood Cliffs, Prentice Hall.
57.Maslach, C; Jackson, S. E. (1984). Burnout in organizational settings. Applied Social Psychology Annual, 5, 133-153.
58.Maslach, C; Schaufeli, W. B; Leiter, M. P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology, 52(1), 397-422.
59.Mazerolle, S. M; Monsma, E; Dixon, C; Mensch, J. (2012). An assessment of burnout in graduate assistant certified athletic trainers. Journal of Athletic Training, 47(3), 320.
60.Middleton, M. J; Kaplan, A; Midgley, C. (2004). The change in middle school students’ achievement goals in mathematics over time. Social Psychology of Education, 7(3), 289-311.
61.Mucherah, W. (2008). Classroom climate and students’ goal structures in high-school biology classrooms in Kenya. Learning Environments Research, 11(1), 63-81.
62.Mucherah, W. (2014). Exploring the Relationship between Classroom Climate, Reading Motivation, and Achievement: A Look into 7th Grade Classrooms. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 8 (1), 60-75.
63.Nooreen, N; Habiba, E; Rahil, M. (2009). Understanding psychosocial behavioural patterns: factors and problems in school to university transition. MASAUM Journal of Social Sciences and Applications, 1(1), 42-56.
64.Patrick, H; Ryan, A. M; Anderman, L. H; Middleton, M; Linnenbrink, L; Hruda, L. Z; Midgley, C. (1997). Manual forObserving Patterns of Adaptive Learning (OPAL): A protocol forclassroom observations. Ann Arbor: University of Michigan.
65.Pilkauskaite-Valickiene, R; Zukauskiene, R; Raiziene, S. (2011). The role of attachment to school and open classroom climate for discussion on adolescents’ school-related burnout. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 637-641.
66.Qinyi, T; Jiali, Y. (2012). An Analysis of the Reasons on Learning Burnout of Junior High School Students from the Perspective of Cultural Capital Theory: A Case study of Mengzhe Town in Xishuangbanna, China.Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 3727-3731.
67.Reed-Victor.E. (2004). Individual differences and early school. Teacher appraisals of young children with special needs. Early Child Development and Care, 174(1), 59-79.
68.Rienties, B., Beausaert, S., Grohnert, T., Niemantsverdriet, S., & Kommers, P. (2012). Understanding academic performance of international students: the role of ethnicity, academic and social integration. Higher Education, 63(6), 685-700.
69.Ross, R. R; Altmaier, E. M; Russel, D. W. (1989). Job stress, social support, and burnout among counseling center staff. Journal of Counseling Psychology, 4(1), 464-470.
70.Ryan, R. M; Connell, J. P; Deci, E. L. (1985). A motivational analysis of self-determination and self-regulation in education. Research on motivation in education: The classroom milieu, 2, 13-51.
71.Ryan, R. M; Lynch, M. F; Vansteenkiste, M; Deci, E. L. (2010). Motivation and autonomy in counseling, psychotherapy, and behavior change: A look at theory and practice. The Counseling Psychologist, 39 (2), 193-260.
72.Salmela-Aro, K; Savolainen, H; Holopainen, L. (2009). Depressive symptoms and school burnout during adolescence: Evidence from two cross-lagged longitudinal studies. Journal of Youth and Adolescence, 38 (10), 1316-1327.
73.Sand, G; Miyazaki, A. D. (2000). The impact of social support on salesperson burnout components. Psychology and Marketing, 17(3), 13-26.
74.Schaufeli, W. B; Martínez, I. M; Pinto, A. M; Salanova, M; Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students a cross-national study. Journal of Cross-cultural Psychology, 33(5), 464-481.
75.Toppinen-Tanner, S; Ojajärvi, A; Väänaänen, A; Kalimo, R; Jäppinen, P. (2005). Burnout as a predictor of medically certified sick-leave absences and their diagnosed causes. Behavioral Medicine, 31(1), 18-32.
76.Tukaev, S. V; Vasheka, T. V; Dolgova, O. M. (2013). The Relationships between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 82, 553-556.
77.Zellars, K. L; Perrewe, P. L; Hochwarter, W. A. (2000). Burnout in health care: The role of the five factors of personality. Journal of Applied Social Psychology, 30(12), 1570-1598.
78.Zhang, Y; Gan, Y; Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.