ابوالقاسمی، عباس؛ نجاریان، بهمن (1388). اضطراب امتحان: علل، سنجش و درمان. پژوهشهای روانشناختی. 15 (4). صص 97-82.
3.باباپورخیرالدین، جلیل؛ پورشریفی، حمید؛ هاشمی، تورج؛ احمدی، عزتاله (1391). بررسی رابطة ابعاد فراشناخت و مؤلفههای ذهنآگاهی با باورهای وسواسی. مجلة روانشناسی مدرسه. 1 (4). صص 38-23.
4.حیدرینسب، لیلا؛ احمدوند، زهرا؛ شعیری، محمدرضا (1392). وارسی اعتبار و روایی پرسشنامة پنج وجهی ذهنآگاهی در نمونههای غیربالینی ایرانی. علوم رفتاری. 7 (۳). صص 237-229.
6.شکری، امید؛ کرمینوری، رضا؛ فراهانی، محمدنقی؛ مرادی، علیرضا؛ شهرآرای، مهرناز (۱۳۸۹). آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخة فارسی پرسشنامة استرس تحصیلی. علوم رفتاری. 4 (۴). صص 283-277.
7.کُرد، بهمن؛ شریفی، حسنپاشا (1394). نقش خوددلسوزی در پیشبینی استرس تحصیلی دانشجویان: با واسطهگری انگیزش درونی و بیرونی. مجلة مطالعات روانشناسی تربیتی. 12 (21). صص 144-127.
8.کُرد بهمن (1395). پیشبینی بهزیستی ذهنی دانشجویان پرستاری براساس ذهنآگاهی و شفقتورزی به خود. مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16 (78). صص 282-273.
9.گلدوزیان، فاطمهسادات (1386). مقایسة اثربخشی گروهدرمانی شناختی- رفتاری، تکنیک آرمیدگی عضلانی و روش تلفیقی در کاهش اضطراب. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربتجام.
10.Akın, A. (2012). Self-compassion and automatic thoughts.Journal of Education, 42(1), 1–10.
11.Akgun, S., & Ciarrochi, I. (2003). Learned resourcefulness moderates the relationship between academic stress and academic performance. Education Psychology, 23(3), 287-294.
12.Ang, R. P., & Huan, V. (2006). Academic Expectations Stress Inventory: Development, Factor Analysis, Reliability, and Validity. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 522- 539.
13.Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinicalintervention: A conceptual and empirical review. ClinicalPsychology: Science and Practice, 10(2), 125-143.
14.Baer, R. A., Smith, GT., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self-report assessmentmethods toexplore Facets of mindfulness. Assessment, 13(1), 27-45.
15.Cardaciotto, L. A. (2005). Assessing mindfulness: The develop of a bi_dimensional measure of awareness and acceptance Doctoral dissertation. University of Drexel, USA.
16.Crane, R. (2009). Mindfulness based cognitive Therapy. New York: Routledge.
17.Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Allen, A. B., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant self-relevant events: The implications of treating oneself kindly. Journal of Personality and Social Psychology, 92(5), 887- 904.
18.Manning, M., & Fusilier, M. (2010). The relationship between stress and health care use: An investigation of the buffering roles of personality, social support and exercise. Journal of Psychosomatic Research, 47(2), 159-173.
19.Neff, K. D. (2003a). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2, 85–102.
20.Neff, K. D.(2003b). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self-Identity, 2(3), 223-50.
21.Neff, K. D., & Dejitterat, K. (2005). Self-compassion, achievement goals, and coping with academic failure. Self-Identity, 4(3), 263-87.
22.Neff, K. D. (2009). The role of self-compassion in development: A healthier way to relate to oneself. Human Development, 52(4), 211-214.
23.Neff, K. D., & Pommier, E. (2012). The Relationship between Self-compassion and other-focused Concern among College Under graduates, Community Adults, and Practicing Meditators. Self and Identity, 12(2), 1-17.
24.Ost, L.G. (2008). Efficacy of the third wave of behavioral therapies: A systematic review and meta-analysis. Behavior Research and Therapy, 46(3), 296-321.
25.Samaie, Gh., & Farahani, H. A. (2011). Self-compassion as a moderatorof therelationship between rumination, self-reflection and stress. 2nd WorldConference on Psychology, Counseling and Guidance. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 978 – 982.
26.Segal, Z. V., Williams, J. M., & Teasdale, J. D. (2002). Mindfulness Based cognitive therapy for depression. New York: The Guilford Press.
27.Tirch, D. D. (2010). Mindfulness as a Context for the Cultivation of Compassion. International Journal of Cognitive Therapy, 3(2), 113–123.
28.Witkiewitz, K., & Bowen, S. (2010). Depression, craving, and substance use following a randomized trial of mindfulness-based relapse prevention. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 78(3), 362-374.
29.Zajacova, A., Lynchand, S.M., & Espenshade, T.J. (2005). Self-Efficacy, Stress, and Academic Success in College. Research in Higher Education, 46(6), 677-706.