نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی واج شناختی شناسایی نقش سرعت پردازش ( زمان واکنش و نامیدن خودکار سریع) در آگاهی واج شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری خواندن [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 49-29]
  • آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر بر مهارت تفکر نقاد دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 29-20]
  • آموزش معکوس اثربخشی آموزش معکوس بر جهت‌گیری هدف در یادگیری درس زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 17-1]

ا

  • ابزارهای آموزشی هنری تأثیر تدریس مبتنی بر ابزارهای آموزشی هنری بر تحلیل رفتگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 50-30]
  • احساس تعلق به مدرسه مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و تکنیک‌های تنظیم هیجان بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 100-85]
  • اختلال ریاضی نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیش بینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 187-171]
  • اختلال یادگیری خاص اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تنظیم هیجان دانش‌آموزان دختر مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 121-101]
  • ادراک از جو مدرسه نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جوّ مدرسه و تحصیل‌گریزی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 156-135]
  • ارزش تکلیف تدوین مدل علّی هیجان‌های تحصیلی بر اساس جهت‌گیری هدف پیشرفت با نقش واسطه‌ای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 178-156]
  • اشتیاق‌تحصیلی رابطه بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 122-103]
  • اضطراب مقایسه‌ی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظه‌ی کاری در دانش‌آموزان با و بدون اضطراب [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 19-1]
  • اضطراب اجتماعی اثربخشی آموزش هوش هیجانی با میانجی‌گری خودکارآمدی اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 35-17]
  • اضطراب امتحان اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانش‎آموزان دختر دارای اضطراب امتحان [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 29-17]
  • اضطراب امتحان مقایسه تأثیر شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تن‌آرامی و دارودرمانی در کاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر تیزهوش [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 62-36]
  • اعتیاد به اینترنت مدل‌یابی گرایش دانش‌آموزان به فضای مجازی برمبنای عوامل فردی، زمینه‌ای و محیطی: ارزیابی پیامدهای روان‌شناختی آن [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 153-135]
  • افسردگی اثربخشی شناخت‌درمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوارفکری و بهبود افسردگی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 171-150]
  • امید تحصیلی مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 73-62]
  • انتظار پیامد ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازنده‌گرای اجتماعی و جهت‌گیری‌های انگیزشی: نقش واسطه‌ای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 63-22]
  • انگیزش تحصیلی رابطه ساختاری عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیری خودراهبر (به منظور ارائه مدل مناسب) [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 134-123]
  • انگیزش تحصیلی ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازنده‌گرای اجتماعی و جهت‌گیری‌های انگیزشی: نقش واسطه‌ای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 63-22]
  • اهداف پیشرفت اجتماعی رابطه‌ی ساختار هدفی کلاس با درگیری تحصیلی و سازگاری اجتماعی با تأکید بر نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت اجتماعی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 194-172]

ب

  • باورهای معرفت شناختی رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازش‌یافتگی اجتماعی دانشجویان [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 22-1]
  • بخشش درمانی اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 61-51]
  • بهزیستی تحصیلی اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]

پ

  • پایستگی‌تحصیلی رابطه بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 122-103]
  • پژوهش کیفی نیازهای نوجوانان در رابطه‌ی والد - فرزندی، یک مطالعه‌ی کیفی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 80-63]

ت

  • تاب‌آوری تحصیلی اثربخشی بسته آموزشی تاب‌آوری تحصیلی، دلبستگی به مدرسه، خودپنداره تحصیلی و درگیری تحصیلی بر سازگاری تحصیلی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 84-63]
  • تاب‌آوری تحصیلی اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • تحصیل‌گریزی نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جوّ مدرسه و تحصیل‌گریزی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 156-135]
  • تحلیل رفتگی تحصیلی تأثیر تدریس مبتنی بر ابزارهای آموزشی هنری بر تحلیل رفتگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 50-30]
  • تحلیل مسیر مدل‌یابی گرایش دانش‌آموزان به فضای مجازی برمبنای عوامل فردی، زمینه‌ای و محیطی: ارزیابی پیامدهای روان‌شناختی آن [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 153-135]
  • تحلیل مضمون نیازهای نوجوانان در رابطه‌ی والد - فرزندی، یک مطالعه‌ی کیفی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 80-63]
  • تدریس تأثیر تدریس مبتنی بر ابزارهای آموزشی هنری بر تحلیل رفتگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 50-30]
  • تفکر تأملی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و تفکر تأملی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 150-135]
  • تکنیک‌های تنظیم هیجان مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و تکنیک‌های تنظیم هیجان بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 100-85]
  • تمایزیافتگی خود اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • تن‌آرامی مقایسه تأثیر شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تن‌آرامی و دارودرمانی در کاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر تیزهوش [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 62-36]
  • تنظیم شناختی هیجانی مقایسه‌ی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظه‌ی کاری در دانش‌آموزان با و بدون اضطراب [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 19-1]
  • تنظیم هیجان اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تنظیم هیجان دانش‌آموزان دختر مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 121-101]
  • توجه نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیش بینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 187-171]
  • تیزهوش مقایسه تأثیر شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تن‌آرامی و دارودرمانی در کاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر تیزهوش [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 62-36]

ج

  • جهت‌گیری هدف پیشرفت تدوین مدل علّی هیجان‌های تحصیلی بر اساس جهت‌گیری هدف پیشرفت با نقش واسطه‌ای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 178-156]
  • جهت‌گیری هدف در یادگیری اثربخشی آموزش معکوس بر جهت‌گیری هدف در یادگیری درس زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 17-1]
  • جوّ روانی- اجتماعی کلاس مدل علی جو روانی ـ اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 212-178]

ح

  • حافظه کاری نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیش بینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 187-171]
  • حافظه‌ی کاری مقایسه‌ی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظه‌ی کاری در دانش‌آموزان با و بدون اضطراب [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 19-1]

خ

  • خانواده‌درمانی شناختی- رفتاری اثربخشی خانواده‌درمانی شناختی- رفتاری بر عملکرد خانواده زوجین، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسرآن‌ها [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 89-65]
  • خودپنداره تحصیلی تدوین مدل علّی هیجان‌های تحصیلی بر اساس جهت‌گیری هدف پیشرفت با نقش واسطه‌ای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 178-156]
  • خودپنداره تحصیلی اثربخشی بسته آموزشی تاب‌آوری تحصیلی، دلبستگی به مدرسه، خودپنداره تحصیلی و درگیری تحصیلی بر سازگاری تحصیلی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 84-63]
  • خودپنداشت تحصیلی نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جوّ مدرسه و تحصیل‌گریزی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 156-135]
  • خودتعیین‌گری نقش میانجی‌گری درگیری‌تحصیلی در رابطه خودتعیین‌گری و مدیریت ‎زمان دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوّم [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 110-80]
  • خودتنظیمی یادگیری اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانش‎آموزان دختر دارای اضطراب امتحان [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 29-17]
  • خودکارآمدی رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطه‌ای سبک‌های فرزندپروری [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 135-110]
  • خودکارآمدی اجتماعی اثربخشی آموزش هوش هیجانی با میانجی‌گری خودکارآمدی اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 35-17]
  • خودکارآمدی تحصیلی رابطه ساختار کلاس درس با مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه: نقش میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 135-117]
  • خودکارآمدی تحصیلی مدل علی جو روانی ـ اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 212-178]
  • خودکارآمدی تحصیلی ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازنده‌گرای اجتماعی و جهت‌گیری‌های انگیزشی: نقش واسطه‌ای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 63-22]
  • خودکارآمدی تحصیلی مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 73-62]
  • خودناتوان‌سازی تحصیلی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و تفکر تأملی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 150-135]

د

  • دارودرمانی مقایسه تأثیر شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تن‌آرامی و دارودرمانی در کاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر تیزهوش [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 62-36]
  • دانش‌آموزان رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطه‌ای سبک‌های فرزندپروری [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 135-110]
  • دانش‌آموزان اثربخشی آموزش معکوس بر جهت‌گیری هدف در یادگیری درس زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 17-1]
  • دانش‌آموزان اثربخشی شناخت‌درمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوارفکری و بهبود افسردگی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 171-150]
  • دانش‌آموزان مدل علی جو روانی ـ اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 212-178]
  • دانش‌آموزان نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جوّ مدرسه و تحصیل‌گریزی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 156-135]
  • دانش‌آموزان اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر بر مهارت تفکر نقاد دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 29-20]
  • دانش آموزان اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 61-51]
  • دانش‌آموزان با عملکرد تحصیلی ضعیف اثربخشی آموزش مهارت‌های خوش‌بینی بر دلزدگی تحصیلی دانش‌آموزان با عملکرد تحصیلی ضعیف [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 16-1]
  • دانشجو رابطه ساختار کلاس درس با مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه: نقش میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 135-117]
  • دانشجویان اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • درگیری‌تحصیلی نقش میانجی‌گری درگیری‌تحصیلی در رابطه خودتعیین‌گری و مدیریت ‎زمان دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوّم [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 110-80]
  • درگیری تحصیلی اثربخشی بسته آموزشی تاب‌آوری تحصیلی، دلبستگی به مدرسه، خودپنداره تحصیلی و درگیری تحصیلی بر سازگاری تحصیلی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 84-63]
  • درگیری تحصیلی رابطه‌ی ساختار هدفی کلاس با درگیری تحصیلی و سازگاری اجتماعی با تأکید بر نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت اجتماعی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 194-172]
  • درگیری تحصیلی مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 73-62]
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانش‎آموزان دختر دارای اضطراب امتحان [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 29-17]
  • دلبستگی به مدرسه اثربخشی بسته آموزشی تاب‌آوری تحصیلی، دلبستگی به مدرسه، خودپنداره تحصیلی و درگیری تحصیلی بر سازگاری تحصیلی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 84-63]
  • دلزدگی تحصیلی مدل علی جو روانی ـ اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 212-178]
  • دلزدگی تحصیلی اثربخشی آموزش مهارت‌های خوش‌بینی بر دلزدگی تحصیلی دانش‌آموزان با عملکرد تحصیلی ضعیف [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 16-1]
  • دیرآموز ساخت و بررسی اثربخشی بسته آموزشی مهارت‌های اجتماعی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 147-122]
  • دینداری رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازش‌یافتگی اجتماعی دانشجویان [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 22-1]

ذ

  • ذهن‌آگاهی ساخت و بررسی اثربخشی بسته آموزشی مهارت‌های اجتماعی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 147-122]

ر

  • رابطه والد- نوجوان نیازهای نوجوانان در رابطه‌ی والد - فرزندی، یک مطالعه‌ی کیفی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 80-63]
  • راهبردهای فراشناختی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و تفکر تأملی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 150-135]
  • روش‌ فرنالد مقایسه اثربخشی روش فرنالد و روش نوروسایکولوژی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 171-148]
  • روش نوروسایکولوژی مقایسه اثربخشی روش فرنالد و روش نوروسایکولوژی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 171-148]

ز

  • زبان انگلیسی اثربخشی آموزش معکوس بر جهت‌گیری هدف در یادگیری درس زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 17-1]
  • زمان واکنش شناسایی نقش سرعت پردازش ( زمان واکنش و نامیدن خودکار سریع) در آگاهی واج شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری خواندن [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 49-29]
  • زورگویی رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطه‌ای سبک‌های فرزندپروری [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 135-110]

س

  • ساختار کلاس درس رابطه ساختار کلاس درس با مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه: نقش میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 135-117]
  • ساختار هدفی کلاس رابطه‌ی ساختار هدفی کلاس با درگیری تحصیلی و سازگاری اجتماعی با تأکید بر نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت اجتماعی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 194-172]
  • سازش‌یافتگی اجتماعی رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازش‌یافتگی اجتماعی دانشجویان [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 22-1]
  • سازگاری اثربخشی خانواده‌درمانی شناختی- رفتاری بر عملکرد خانواده زوجین، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسرآن‌ها [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 89-65]
  • سازگاری اجتماعی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانش‎آموزان دختر دارای اضطراب امتحان [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 29-17]
  • سازگاری اجتماعی رابطه‌ی ساختار هدفی کلاس با درگیری تحصیلی و سازگاری اجتماعی با تأکید بر نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت اجتماعی [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 194-172]
  • سازگاری با مدرسه اثربخشی سازگاری با مدرسه بر موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه: نقش حلقوی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 243-212]
  • سازگاری‌تحصیلی رابطه بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 122-103]
  • سازنده‌گرایی اجتماعی ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازنده‌گرای اجتماعی و جهت‌گیری‌های انگیزشی: نقش واسطه‌ای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 63-22]
  • سبک زندگی اسلامی اثربخشی سازگاری با مدرسه بر موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه: نقش حلقوی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 243-212]
  • سبک زندگی غربی اثربخشی سازگاری با مدرسه بر موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه: نقش حلقوی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 243-212]
  • سبک‌های فرزندپروری رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطه‌ای سبک‌های فرزندپروری [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 135-110]
  • سرعت پردازش شناسایی نقش سرعت پردازش ( زمان واکنش و نامیدن خودکار سریع) در آگاهی واج شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری خواندن [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 49-29]
  • سرعت پردازش نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیش بینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 187-171]

ش

  • شاد کامی اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 61-51]
  • شفقت به خود اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تنظیم هیجان دانش‌آموزان دختر مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 121-101]
  • شفقت‌ورزی به خود ارتباط شکفتگی و شفقت‌ورزی به خود در میان دانشجویان ایرانی و سوئدی (مطالعه بین فرهنگی) [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 65-49]
  • شکست عاطفی اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • شکفتگی ارتباط شکفتگی و شفقت‌ورزی به خود در میان دانشجویان ایرانی و سوئدی (مطالعه بین فرهنگی) [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 65-49]
  • شناخت‌درمانی گروهی اثربخشی شناخت‌درمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوارفکری و بهبود افسردگی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 171-150]
  • شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی مقایسه تأثیر شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تن‌آرامی و دارودرمانی در کاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر تیزهوش [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 62-36]

ع

  • عدالت اخلاقی رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازش‌یافتگی اجتماعی دانشجویان [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 22-1]
  • عملکرد تحصیلی رابطه ساختاری عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیری خودراهبر (به منظور ارائه مدل مناسب) [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 134-123]
  • عملکرد تحصیلی اثربخشی خانواده‌درمانی شناختی- رفتاری بر عملکرد خانواده زوجین، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسرآن‌ها [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 89-65]
  • عملکرد تحصیلی رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازش‌یافتگی اجتماعی دانشجویان [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 22-1]
  • عملکرد خانواده اثربخشی خانواده‌درمانی شناختی- رفتاری بر عملکرد خانواده زوجین، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسرآن‌ها [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 89-65]
  • عملکرد خواندن مقایسه اثربخشی روش فرنالد و روش نوروسایکولوژی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 171-148]

ف

  • فضای مجازی مدل‌یابی گرایش دانش‌آموزان به فضای مجازی برمبنای عوامل فردی، زمینه‌ای و محیطی: ارزیابی پیامدهای روان‌شناختی آن [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 153-135]

ک

  • کارکردهای اجرایی مقایسه‌ی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظه‌ی کاری در دانش‌آموزان با و بدون اضطراب [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 19-1]
  • کمال‌گرایی اثربخشی آموزش هوش هیجانی با میانجی‌گری خودکارآمدی اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 35-17]
  • کیفیت زندگی تحصیلی اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 61-51]

م

  • مداخله یکپارچه‌نگر اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • مدارس عشایر مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 73-62]
  • مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و تکنیک‌های تنظیم هیجان بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 100-85]
  • مدیریت زمان نقش میانجی‌گری درگیری‌تحصیلی در رابطه خودتعیین‌گری و مدیریت ‎زمان دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوّم [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 110-80]
  • مشارکت فعّال رابطه ساختار کلاس درس با مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه: نقش میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 135-117]
  • مطالعه بین فرهنگی ارتباط شکفتگی و شفقت‌ورزی به خود در میان دانشجویان ایرانی و سوئدی (مطالعه بین فرهنگی) [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 65-49]
  • مهارت تفکر نقاد اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر بر مهارت تفکر نقاد دانش‌آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 29-20]
  • مهارت‌های اجتماعی ساخت و بررسی اثربخشی بسته آموزشی مهارت‌های اجتماعی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 147-122]
  • مهارت‌های خوش‌بینی اثربخشی آموزش مهارت‌های خوش‌بینی بر دلزدگی تحصیلی دانش‌آموزان با عملکرد تحصیلی ضعیف [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 16-1]
  • موفقیت تحصیلی اثربخشی سازگاری با مدرسه بر موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه: نقش حلقوی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 243-212]

ن

  • ناتوانی یادگیری مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و تکنیک‌های تنظیم هیجان بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 100-85]
  • ناتوانی یادگیری خواندن شناسایی نقش سرعت پردازش ( زمان واکنش و نامیدن خودکار سریع) در آگاهی واج شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری خواندن [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 49-29]
  • نارساخوانی مقایسه اثربخشی روش فرنالد و روش نوروسایکولوژی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 171-148]
  • نامیدن خودکار سریع شناسایی نقش سرعت پردازش ( زمان واکنش و نامیدن خودکار سریع) در آگاهی واج شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری خواندن [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 49-29]
  • نشانگان ضربه عشق اثربخشی مداخله یکپارچه‌نگر شکست عاطفی بر بهبود نشانگان ضربه عشق، تاب‌آوری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی و تمایزیافتگی خود در دانشجویان دچار شکست عاطفی [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 102-74]
  • نشخوار فکری اثربخشی شناخت‌درمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوارفکری و بهبود افسردگی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی [دوره 18، شماره 41، 1400، صفحه 171-150]
  • نوجوانی نیازهای نوجوانان در رابطه‌ی والد - فرزندی، یک مطالعه‌ی کیفی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 80-63]
  • نیازهای نوجوان نیازهای نوجوانان در رابطه‌ی والد - فرزندی، یک مطالعه‌ی کیفی [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 80-63]

ه

  • همدلی رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطه‌ای سبک‌های فرزندپروری [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 135-110]
  • هوش هیجانی اثربخشی آموزش هوش هیجانی با میانجی‌گری خودکارآمدی اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 18، شماره 43، 1400، صفحه 35-17]
  • هویت‌تحصیلی رابطه بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 122-103]
  • هیجان تحصیلی تدوین مدل علّی هیجان‌های تحصیلی بر اساس جهت‌گیری هدف پیشرفت با نقش واسطه‌ای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف [دوره 18، شماره 42، 1400، صفحه 178-156]

ی

  • یادگیری خودراهبر رابطه ساختاری عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیری خودراهبر (به منظور ارائه مدل مناسب) [دوره 18، شماره 44، 1400، صفحه 134-123]