• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 8 (1390)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
شماره شماره 5
شماره شماره 4
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
رجایی پور, سعید, آقاحسینی, تقی, فرهنگ, ابولقاسم. (1385). بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 3(5), 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763
سعید رجایی پور; تقی آقاحسینی; ابولقاسم فرهنگ. "بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری". مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 3, 5, 1385, 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763
رجایی پور, سعید, آقاحسینی, تقی, فرهنگ, ابولقاسم. (1385). 'بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری', مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 3(5), pp. 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763
رجایی پور, سعید, آقاحسینی, تقی, فرهنگ, ابولقاسم. بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 1385; 3(5): 1-14. doi: 10.22111/jeps.2007.763

بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری

مقاله 1، دوره 3، شماره 5، زمستان 1385، صفحه 1-14  XML اصل مقاله (227 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2007.763
نویسندگان
سعید رجایی پور؛ تقی آقاحسینی* ؛ ابولقاسم فرهنگ
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین ارزشیابی های کلاسی و جو یادگیری در کلاسهای درس دوره راهنمایی نواحی پنجگانه ی شهر اصفهان بوده است. جامعه‎ی آماری این پژوهش کلیه ی معلمان مدارس دوره ی راهنمایی شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه 30 نفر بوده است که به روش نمونه‎گیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم و با توجه به متغیر جنسیت و ناحیه محل خدمت انتخاب گردیده اند. روش پژوهش همبستگی است و داده ها به وسیله دو چک لیست و با مشاهده‎ی رفتار معلمان در کلاس‎های درس در طول یکسال تحصیلی به دست آمده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معلمان دوره ی راهنمایی شهر اصفهان کارکرد ارزشیابی را پایین تر از حد متوسط (84/2= ) و فرآیند یاددهی- یادگیری را بیشتر از حد متوسط (33/3= ) ایجاد نموده اند. بین ارزشیابیهای مستمر کلاسی وجو یادگیری رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشته است. ضریب همبستگی 554/0 و ضریب تعیین 307/0 بوده است. به عبارت دیگر¬30¬ درصد جو یادگیری کلاس درس را¬ می توان بوسیله ارزشیابی تبیین نمود.
کلیدواژه‌ها
مدیریت کلاس؛ جو یادگیری؛ ارزشیابی کلاسی؛ ارزشیابی مستمر
عنوان مقاله [English]
بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری
نویسندگان [English]
saeed rajaipuor؛ taghi aghahoseni؛ abolghasem farhang
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,157
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 858
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.