• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
دوره دوره 8 (1390)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
مرزیه, افسانه, اژه ای, جواد, حجازی, الهه, قاضی طباطبایی, سید محمود. (1391). پیش‌بینی خلاقیت دانش‌آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 9(16), 132-148. doi: 10.22111/jeps.2012.1042
افسانه مرزیه; جواد اژه ای; الهه حجازی; سید محمود قاضی طباطبایی. "پیش‌بینی خلاقیت دانش‌آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت". مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 9, 16, 1391, 132-148. doi: 10.22111/jeps.2012.1042
مرزیه, افسانه, اژه ای, جواد, حجازی, الهه, قاضی طباطبایی, سید محمود. (1391). 'پیش‌بینی خلاقیت دانش‌آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت', مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 9(16), pp. 132-148. doi: 10.22111/jeps.2012.1042
مرزیه, افسانه, اژه ای, جواد, حجازی, الهه, قاضی طباطبایی, سید محمود. پیش‌بینی خلاقیت دانش‌آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 1391; 9(16): 132-148. doi: 10.22111/jeps.2012.1042

پیش‌بینی خلاقیت دانش‌آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت

مقاله 7، دوره 9، شماره 16، پاییز 1391، صفحه 132-148  XML اصل مقاله (260 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2012.1042
نویسندگان
افسانه مرزیه؛ جواد اژه ای؛ الهه حجازی؛ سید محمود قاضی طباطبایی
کلیدواژه‌ها
واژه‌های کلیدی: خلاقیت؛ ابعاد سبک تدریس؛ حمایت خودمختاری؛ ساختار؛ جنسیت
عنوان مقاله [English]
Prediction of Creativity in Students with Percieved Autonomy Supportive, Percieved Structure and Gender
نویسندگان [English]
afsane marzeye؛ javad ezhei؛ elahe hejazi؛ mahmood ghazi tabatabaei
چکیده [English]
 
Abstract
The aim of this research is to study the relationship between Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.A sample of 500 (girl & boy)third grade higher school students in Zahedan were selected,by Cluster multi – level sampling.The Torrance tests of creative thinking(TTCT,1992) (verbal form A & B) and Teacher as a social context questonnair (TASC)(Belmont & others,1991)were administrated on all subjects.The questionnairs validity and reliability were satisfied with methods:Convergent validity,Equivalence reliability,Cronbach`s Alpha, Test- retest,and Confirmatory factor analysis.The results of multiple regression shows  positive and significant relationship between  Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.Also results shows girl’s creativity is higher from boy’s creativity.
 
Keywords: Creativity,Dimention of teaching style, Autonomy support
کلیدواژه‌ها [English]
Keywords: Creativity, Dimention of teaching style, Autonomy support structure, gender
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,496
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,365
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.